ח"כ אוחנה נבחר לעמוד בראשות ועדת חוק הלאום, ח"כ קיש משלם את המחיר

ח"כ קיש משלם את המחיר על הגשת חוק בית אל ובמקומו נבחר לעמוד בראשות הוועדה ח"כ אוחנה. ראש מועצת בית אל שי אלון: "קורא ליו"ר הקואליציה לחזור בו מההדחה"

יואב קיש
יואב קיש

ח"כ יואב קיש מהליכוד משלם את המחיר על הגשת חוק בית אל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי חבר הכנסת אמיר אוחנה מהליכוד יעמוד ברשות הוועדה שתקדם את חוק הלאום, הוועדה תמנה 16 חברים, בהם עשרה חברי קואליציה ושישה חברי אופוזיציה.

מי שהיה אמור לעמוד בראשות הוועדה הוא ח"כ יואב קיש מהליכוד שהגיש יחד עם ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי את חוק בית אל שתחייב את הממשלה לבנות יח"ד בישוב בית אל לאחר שנתניהו הפר את הבטחתו לבנות ביישוב, אל פי ההערכות זאת הסיבה שנתניהו החליט לא למנותו בראשות הוועדה אלא את אמיר אוחנה.

ראש מועצת בית אל, שי אלון התייחס להדחת ח"כ קיש ואמר "ח"כ יואב קיש כיו"ר שדולת ארץ ישראל בכנסת עושה עבודה נפלאה בחיזוק מעמדה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, שמחזק גם את הקשר של עם ישראל עם מדינת ישראל כולה. ח"כ קיש הגיש הצעת חוק בנושא התחייבויות שלטוניות, אך ראש הממשלה הטיל וטו על הצעת החוק. מטרת החוק הייתה להחזיר את אמון העם במערכת השלטון".

"אולם היום נפל דבר בישראל, כאשר ח"כ קיש הודח מראשות הועדה לעניין חוק הלאום, כעונש על תמיכתו בחוק. הלזאת ייקרא דמוקרטיה? כאשר ח"כ המבקש לקדם חוק בו הוא וח"כים רבים אחרים מאמינים, מודח מתפקידו? אני מבקש לחזק את ידיו של חה"כ קיש, וקורא ליו"ר הקואליציה לחזור בו מההדחה", הוסיף אלון.

השארת תגובה