עיר שחוברה לה יחדיו? ביהדות התורה חלוקים הדעות בנוגע ל'חוק ירושלים'

גפני וליצמן
גפני וליצמן

חבר הכנסת הרב משה גפני, שלח מכתב ליו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן, בו ביקש שלא להביא את 'חוק ירושלים', אותו מקדם בנט, לאישור המליאה.

גפני טוען כי מדובר בחוק יסוד ועל פי ההסכמים הקואליציוניים, יהדות התורה מחויבת לדיון פנימי ולהחלטה האם עליה לתמוך בחוק או לא. עד אז מבקש גפני שלא להביא את החוק לאישור המליאה.

התנגדות גפני לחוק זה, באה על רקע פגישתו של בנט עם ראשי הרפורמים לאחר הקפאת מתווה הכותל. בישיבת סיעת יהדות התורה בשבוע שעבר, הודיע גפני כי יתייעץ עם גדולי ישראל בנוגע לתמיכתו בחוק. מנגד, השר ליצמן טען, כי בנט הבטיח לו כי לא יעשה פעולות נגד החרדים, ומשכך אמר כי יתמוך בחוק.

'חוק ירושלים' קובע כי כל סמכות הנוגעת לתחומי ירושלים – ויתור קרקעות וכדו', לא תעבור לשיקול גורם זר, אלא תעבור בהצבעה בכנסת ברוב של 80 חכי"ם לפחות. הצעה זו באה בכדי להקשות על תהליך מדיני כזה או אחר.

על הצעת חוק זה, חתומים חברי הכנסת: שולי מועלם רפאלי, מרדכי יוגב, ניסן סלומינסקי, בצלאל סמוטריץ', , מנחם אליעזר מוזס, , יואב בן צור יעקב מרגי, מיכאל מלכיאלי, יגאל גואטה, אורן אסף חזן, יהודה גליק, מכלוף מיקי זוהר, נורית קורן, אמיר אוחנה, דוד אמסלם, נאוה בוקר, אכרם חסון, אברהם נגוסה, יפעת שאשא ביטון, מירב בן ארי, רועי פולקמן, טלי פלוסקוב ורוברט אילטוב.

השארת תגובה