ראש ממשלת הודו נרדרה מודי נפגש עם מוישי הולצברג

מוקדם יותר נפגש עם ראש הממשלה, הנשיא ויו"ר האופוזציה

מנהיגי המדינות עם מוישי הולצברג
מנהיגי המדינות עם מוישי הולצברג

ראש ממשלת הודו נרדרה מודי המקיים ביקור היסטורי בישראל, פגש את ניצול מתקפת הטרור בבית חב"ד שבבומבאי ב2008.

מוישי סיפר כי הוא מתגעגע להודו, וראש הממשלה מודי אמר כי מדינתו פתוחה לפניו. רה"מ נתניהו הזמין את מוישי ללוות אותו בביקורו העתידי בהודו.

הילד מוישי בא בליווי הסבים והסבתות: הורי אביו נחמן ופרידה הולצברג, והורי אימו שמעון ויהודית רוזנברג, וביחד עם סנדרה שהייתה המטפלת שלו בהודו ובאה עמו ארצה.

הבוקר נפגש מודי עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בפגישתם דנו השניים ארוכות על התפתחות היחסים מאז ביקורו של הנשיא בהודו ועל שיתופי הפעולה הרבים שנרקמו ונרקמים מאז בתחום העיסקי ועל הרחבת שיתוף הפעולה האקדמי והביטחוני.

בהמשך פגישתם דנו השניים ארוכות על המגמות המדאיגות של הטרור העולמי ועל האיום שהוא מהווה על העולם כולו. בהקשר זה הבהיר ראש ממשלת הודו כי יש רק דרך אחת לבחון טרור והיא כגורם הפוגע באנושות אשר עלינו להלחם בו. הנשיא הדגיש כי מדינת ישראל תמשיך ללחום בטרור העולמי עם העולם החופשי כולו ללא לאות וכי נדע לשלב כוחות בנושא עם כל מי ששלום העולם עומד לנגד עיניו.

לאחר מכן נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו כשבמהלכה חתמו השניים על שבעה הסכמים לשיתוף פעולה בנושאי מים, תעשייה וחלל.

במהלך פגישתם, נתניהו ציין כי שיתוף הפעולה עם הודו חשוב גם לצורך שיפור חייהם של תושבי מדינות העולם השלישי, בין השאר באפריקה "אנחנו מבינים גם שיש לפנינו אתגרים כמו כוחות הטרור שמאיימים על השלום והיציבות של הקיום המשותף שלנו והסכמנו לשתף פעולה גם בתחום הזה".

כמו כן התייחס נתניהו לפגישתם הצפויה עם הילד מוישי הולצברג , שניצל מהמתקפה הנוראית במומבאי, "אני מודה לך, ראש הממשלה, על המחווה הזאת. זה ביטוי למחויבות שלנו ללחום ברוע ולעבוד בשביל הטוב, וזה מה שמסמל את הביקור הזה, זו שותפות שנועדה להגן על הטוב ולהשיג את הטוב וזה יום טוב".

מודי ציין כי "בשנים האחרונות אירחנו הרבה תיירים ישראלים בהודו, ובה בעת יותר ויותר סטודנטים הודים בוחרים ללמוד באוניברסיטאות שלכם". הוא הזכיר את ההיסטוריה המשותפת: "150 ק"מ מפה יש פיסת היסטוריה בעיר חיפה בישראל שמאוד חשובה למדינה שלי. זהו מקום המנוחה האחרון ל-44 מהחיילים ההודים שהקריבו את חייהם במלחמת העולם הראשונה בשחרור העיר. מחר אסע לחיפה לכבד את זכר החיילים האמיצים".

במהלך היום נפגש ראש הממשלה ההודי עם יו"ר האופזציה הרצוג שאמר בסיום הפגישה. "שמחתי להיפגש עם רה"מ ההודי, מודי נרנדרה המבקר בישראל. דיברנו על תהליך השלום והאמונה שלי שיש כעת הזדמנות אדירה לשלום, שחבל שאנחנו מחמיצים אותה."

השארת תגובה