"לאפשר לשרים להגביר את המשילות במשרדיהם" – הרפורמה של שקד

שרת המשפטים מבקשת לחולל רפורמה באופן בחירת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה – המטרה: "לאפשר לשרים לממש את המדיניות שלשמה נבחרו" – מנדלבליט מזהיר מפני 'פוליטיזציה של הייעוץ המשפטי'

מנדלבליט. צילום: דוברות משרד המשפטים.
מנדלבליט. צילום: דוברות משרד המשפטים.

שרת המשפטים איילת שקד מבקשת לקדם בימים הרובים הצעה לשינוי אופן שיטת בחירת היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה השונים, הדבר מעורר את זעמו של היועץ המשפטי לממשלה שכבר הבהיר, כי יתנגד למהלך.

כיום מתנהל אופן בחירת היועצים המשפטיים, באמצעות הליך מכרז פנימי המאפשר רק לעובדי מדינה לגשת אליו ולהציג את מועמדותם, ההצעה החדשה של שקד מבקשת לאפשר מינוי יןעמשי"ם באמצעות 'ועדת איתור, שתגיש מועמדים חיצוניים לאחר סינון כאשר השר הממונה יוכל להחליט בעצמו על המינוי.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר הודיע כי הוא מתנגד ליוזמה ומזהיר, כי ההצעה המדוברת תגרום ל'פוליטיזציה של הייעוץ המשפטי'.

מנגד סבורה השרה שקד, כי ההצעה דווקא תשביח את הייעוץ המשפטי, לדבריה, ״ההצעה תסייע לממשלה לקדם את מדיניותה וזאת לצד השבחת השירות המשפטי הציבורי".

שקד מבקשת ליצור הבנה ולפיו, ליועמ"ש המופקד על משרד ממשלתי, יש שני תפקידים, מצד אחד לשמור על דרישות החוק ועל התנהלות נאותה, ומצד שני הוא להיות שחקן מרכזי בקידום מדיניות הממשלה".

לדבריה, ״אין בהצעה כדי לפגוע פגיעה בסמכויות הנתונות ליועץ המשפטי למשרד הממשלתי או לעצמאות שיקול דעתו".

השארת תגובה