פגישת עבודה ראשונה של יו"ר הכנסת ברוסיה; נועד עם מקבילתו הרוסית

פחות מיממה לנאום ההיסטורי בבית הנבחרים העליון של מוסקבה, נפגש היום אדלשטיין עם מקבילתו הרוסית • על מה שוחחו השניים בדלתיים סגורות? • כל הפרטים בפרסום ראשון

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חותם בספר האורחים של בית הנבחרים הרוסי | צילום: פישל רוזנפלד
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין חותם בספר האורחים של בית הנבחרים הרוסי | צילום: פישל רוזנפלד

משלחת יו"ר הכנסת, חה"כ יולי אדלשטיין, שנחתה הבוקר במוסקבה, החלה את פעילותה בעיר בפגישת עבודה עם מקבילתו הרוסית של אדלשטיין – יו"ר בית הנבחרים העליון – ה"דומא", ולנטינה מטביינקו.

תחילה חתם אדלשטיין בספר האורחים המפורסם, עליו נוהגים האורחים הרשמיים לחתום עם ביקורם בפרלמנט.

מיד לאחר מכן נועדו השניים ודנו במגוון נושאים פרלמנטריים העומדים על סדר היום, בראשם הנושא הבטחוני אליו התייחסו השניים בהרחבה. מטביינקו אף הוסיפה והזכירה את ביקורה בישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, בראשה עומד חה"כ אבי דיכטר.

ל'כל הזמן' נודע כי בהמשך הפגישה, שהתקיימה בדלתיים סגורות, העלה יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין גם את עניין האנטישמיות הגוברת באירופה ואי-ההכרה המספקת שלה על ידי ממשלת רוסיה.

בנוסף, ביקש יו"ר הכנסת ממקבילתו הרוסית כי ממשלתה תכיר ביום השואה הבינלאומי כיום אבל רשמי לזכר נרצחי השואה. הכרה שמשום מה טרם התקבלה עד להיום. כך לפי בכיר במשלחת.

יצויין כי אדלשטיין נחשב לאחד מהפוליטיקאים המתייחסים מאוד ברצינות לכל הקשור לטרור ואנטישמיות – אותם הוא מרבה להשוות לנאציזם.

"תודה שנענית להזמנה ואני מאמינה שהביקור שלך יחזק הקשרים בין המדינות ובין הפרלמנטים. אני גם מצפה לנאום שלך מחר במליאת מועצת הפדרציות. הייתי בשנה שעברה פעמיים בישראל ונערכים מפגשים רבים בין הפרלמנטים בדרגים שונים. אגודות הידידות בין הכנסת למועצת הפדרציה, יעבדו על "מפת דרכים" להמשך העבודה המשותפת ביננו", אמרה וולנטינה מטווינקו, יושבת ראש מועצת הפדרציה (הבית העליון של הפרלמנט הרוסי).

יושב ראש הכנסת אדלשטיין הודה למארחתו על קבלת הפנים החמה ואמר: "היחסים המצוינים ביננו שעוד נפתח, עוסקים באופן כללי בשני רבדים. האחד, איך לחזק עוד את הקשרים הכלכליים והתרבותיים באמצעות פעילות פרלמנטרית משותפת. והשני, איך לדון באופן עמוק, כן ורציני בחילוקי דעות שקיימים על מנת לצמצם הפערים. אני מאמין שהביקור הוא הזדמנות לדון בכול מה שכבר ההוזכר וגם בדברים נוספים שנתחיל לטפל בהם מהיום".

השארת תגובה