נשיא המדינה ביקר את חיילי גדוד 'נצח יהודה' בחטמ"ר בנימין

הנשיא ראובן ריבלין אמר לחיילים החרדים: "נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל עם הרב אלישיב וגישתו הייתה פטרון בהסכמה"

הנשיא עם חיילים חרדים, צילום מארק ניימן לעמ
הנשיא עם חיילים חרדים, צילום מארק ניימן לעמ

על רקע גילויי האלימות נגד חיילים חרדים בתקופה האחרונה קיים הבוקר, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, סיור צבאי בחטמ"ר בנימין, שם ביקר את חיילי גדוד 'נצח יהודה', גדוד הנח״ל החרדי.

לאחר מכן נפגש הנשיא עם חיילי היחידה שסיפרו לו על האתגרים החברתיים הייחודיים בהם הם נתקלים מאז גיוסם לצה״ל. כ-3,000 חרדים התגייסו לצה״ל השנה ולאחרונה הצטרפה פלוגה חרדית גם לחטיבת הצנחנים. פלוגה נוספת פעילה בגבעתי.

גדוד נצ״ח (נוער צבאי חרדי) הוקם תחת הכותרת "הנח"ל החרדי" על ידי צה"ל בשיתוף עמותת רבנים ומשרד הביטחון. הגדוד הוקם על מנת לאפשר לחרדים לשלב שירות קרבי תוך המשך שמירה על אורח חייהם. תחילת דרכו של הגדוד הנוכחי היה כפלוגה בגדוד היאחזויות של הנח"ל. בשנת 2002 הפך הגדוד לעצמאי, עד להקמת חטיבת כפיר. עד שנת 2008 הגדוד ביצע תעסוקה מבצעית בחטיבת הבקעה ובסוף אותה שנה עבר הגדוד ליהודה ושומרון בחטיבת מנשה.

הנשיא הודה לחיילים ולמפקדים על הביקור והביע את התרשמותו מהרמה המבצעית הגבוהה של גדוד ייחודי זה אשר לאורך השנים הלך והשתבח והפך לחוד החנית במלחמה בטרור ביהודה ושומרון. "סיפרו לי שאחד הלוחמים אמר עם שחרורו שבישיבה הוא למד איך להיות יהודי ובגדוד הוא למד איך להיות בן אדם," אמר הנשיא לחיילים והוסיף: "אני חושב שאפשר ללמוד גם בצבא וגם בישיבה איך להיות גם יהודי וגם בן אדם. לימוד התורה הוא ערך יסוד בקיום היהודי שלנו וכך גם הצורך להבטיח את ביטחוננו. אלו ערכים שהם לא סותרים, אלו ערכים משלימים."

הנשיא הדגיש כי שילוב החיילים החרדים בצה"ל הוא יעד חשוב ומאתגר לחברה הישראלית שצריך להשיגו בהידברות ובשיתוף פעולה והוסיף: "אנחנו חייבים למצוא את הדרך גם אם היא קשה, איך לשמור על ציפור הנפש של כל מגזר בהבנה ולא בכפייה. נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל הראשון וגישתו הייתה גישה שחתרה להסכמה ולפתרון הסוגיה בדרכי שלום. הוא חזר ואמר: הסכמה, הסכמה, הסכמה. רק בהסכמה נצליח לשלב בין מגזרים שונים בתוך צה"ל." בסיום דבריו פנה הנשיא למפקדים ולחיילים ואמר: "אסור לכם לשכוח שאתם גדוד מנצח, גדוד שנמצא בחזית המאבק בטרור. בטחון אזרחי ישראל נמצא בידיים שלכם. עם ישראל ואני מצדיעים לכם. תודה."

אהרון מלאך, מנכ"ל עמותת 'נצ״ח יהודה', המלווה את החיילים החרדים במהלך שירותם, מסר בעקבות הביקור כי: "אנחנו מודים לכבוד הנשיא על ביקורו בגדוד. אנו מעריכים מאוד את היחס החם שלו לחיילים החרדים ואת העידוד שלו – המקבלים משנה חשיבות על רקע ההתקפות נגד החיילים על ידי קיצוניים בשולי הציבור החרדי. המסר של הנשיא על שילוב מתוך הידברות והעמדה הברורה והעקבית שלו בנושא – חשובים אף הם. בתור מי שמלווים את החיילים החרדים מזה למעלה מ-15 שנה אנו יודעים עד כמה הדבר חשוב וכי אך ורק שיתוף פעולה תוך הבנה בין פסיפס השבטים המרכיבים את החברה הישראלית יכול להביא לשילוב מיטבי של הקהילה החרדית בצה"ל."

השארת תגובה