עורך 'ישראל היום' מכחיש: "פיטורי מרגלית וגילת, שיקול כלכלי נטו"

בועז ביסמוט, העורך החדש של 'ישראל היום' מכחיש את הדיווחים כי פיטורי מרגלית וגילת, מגיעים על רקע העוינות שגילו בסיקור נתניהו, אלא משקולים כלכליים נטו

בועז ביסמוט
בועז ביסמוט

על רקע הזעזועים התכופים שחווה מערכת העיתון 'ישראל היום' עם התפטרותו המפתיעה של העורך הראשון עמוס רגב ובהמשך פיטוריהם של שניים מבכירי העיתונאים דן מרגלית ומרדכי גילת, מתייחס לראשונה העורך החדש בועז ביסמוט להאשמות כי העיתון 'מנוהל' ומוכוון על ידי ראש הממשלה ורעייתו ומכנה שמועות אלו 'אגדה אורבנית'.

לדבריו, בשונה מעיתונים אחרים, "אני מכסה את כל הנושא של נתניהו והפרשיות שכעת נחקרות, אך תמיד נעשה זאת בהגינות – אנחנו לא כמו אמצעי תקשורת אחרים שהם באופן פבלובי אנטי-נתניהו, אנחנו אחרים".

בראיון לערוץ 2 הוסיף, כי "הטענות לפיהם עמדות העיתון מתואמות עם ראש הממשלה הן אגדה אורבנית: "אני הייתי שם". אמר.

באשר לפיטוריו המפתיעים של העיתונאי הוותיק דן מרגלית אמר, "אני לא רוצה להוריד שכר, כי אני מאמין שזה פוגע בפרודוקטיביות – הצעתי לו שההתקשרות בינינו תמשיך בצורה שונה, כשהוא יוכל להמשיך לכתוב בתנאי שכר שונים, כפי שנעשה במקומות אחרים. הוא סירב".

ביסמוט גם התייחס לשמועות בשבועות האחרונים ולפיהן העיתון לקח צעד לאחור במאבק להגנת נתניהו כאשר תחת זאת יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט החל לזכות ליחס אוהד, ביסמוט מכחיש וטוען, כי "כשפיטרנו את דן מרגלית אמרו שזה בהנחיית נתניהו, ועכשיו אחרי שבועיים אנחנו בנטון – אולי שבוע הבא אני אהיה טיביתון? – בואו נהיה רציניים. אני עושה עיתון, ורוצה שיהיה הכי טוב שאפשר – אבל גם תואם את הערכים הציוניים. זה עיתון מרכז-ימין".

לדבריו, "אחת הסיבות שהעיתון מצליח היא שהוא תואם את דעות הציבור".

מדן מרגלית נמסר בתגובה: "ביסמוט מציג תמונה מסולפת. הוא החמיא לי בפתח הפגישה אחר כך אמר שהוא מנתק את התקשרות מסיבות כספיות. מיד הצעתי לדון בהפחתת שכרי, והוא התחלחל ואמר: 'אינו יכול להפחית לעיתונאי כמוך מהשכר'. לכן זו בדיחה. אני מותח ביקורת על חלק ממהלכי נתניהו כבר חמש שנים".

מוטי גילת נמסר בתגובה: "ההסבר של בועז ביסמוט לפיטוריי מצוץ מהאצבע. הסיבה היחידה לפיטורים היא המדור שפרסמתי במשך שנים שבו עסקתי במלחמה בשחיתות השלטונית וקראתי להאיץ את חקירות נתניהו".

השארת תגובה