פרשנות: מעבר בכירי חמא"ס לארץ הארזים יצית את השלהבת

הזירה המזרח תיכונית געשה, מדינת האירוח נלחצה ובכירי החמא"ס "הועזבו" בהמרצה. מה המליץ מח"א לתושבי לבנון ומה הזכיר הרמטכ"ל לממשלתם

תימרוני תובלה. צילום שי וקנין (1)
תימרוני תובלה. צילום שי וקנין (1)

היה זה שר הביטחון – אביגדור ליברמן, שאמר ביום 9.6.17 (למניינם) לשגרירת ארה"ב באו"ם – ניקי היילי, כי "השלושה (כוונתו לבכירי ארגון הטרור החמא"ס ש.ו), בראשות סלאח א(ל)עארורי, ימשיכו לנסות להפעיל מלבנון טרור נגד ישראל ובמקביל לחזק את הקשר בין חמא"ס לחיזבאללה וכל זה תחת מטרייה איראנית וסיוע של משמרות המהפכה וקאסם סולימאני. א(ל)עארורי הוא טרוריסט מסוכן שאחראי לפיגועים קטלניים של חמא"ס נגד ישראל ואסור לאפשר לו להמשיך במעשיו. לבנון היא מדינה ריבונית אשר שומרת על יחסים עם ארצות הברית – יחסים הכוללים מפגשים הדדיים בדרגים הבכירים ביותר הן בביירות והן בוושינגטון. מבחינתנו לבנון היא האחראית למתרחש בתוכה ולפעילות טרור שתצא ממנה ולכן חשוב שארצות הברית תפעל מול ממשלת לבנון, במטרה לגרש את שלושת בכירי חמא"ס ולמנוע הקמה של מפקדת טרור נוספת בשטחה".

לאחר שבוע וחצי (לערך), אמר שהב"ט בכנס הרצלייה: "לגבי כל מה שקורה בצפון: אין לנו כוונה ליזום שום מהלך צבאי. יחד עם זאת, אנחנו פועלים כשמתקיים אחד משלושת התנאים – הדבר הראשון הוא כשיש פגיעה בשטח ריבוני ישראלי. כשמישהו יורה לשטח הריבוני ישראלי, כשיש פיגוע בדרך, פצצה מתקתקת, ואנחנו מזהים שיש חולייה או מישהו שמנסה להוביל פיגוע, ואז אנחנו פועלים לסכל אותו. או כשיש הברחה משמעותית של נשק עם מערכות מתוחכמות לאחד לארגוני הטרור."

ראוי לקרוא היטב את דברי ליברמן שוב ושוב, שני התנאים הראשונים תואמים לכוונת בכירי החמא"ס בלבנון. "הדבר הראשון הוא כשיש פגיעה בשטח ריבוני ישראלי." כשהכוונה היא ביצוע פיגוע (במתווה ירי, תמ"ס, התאבדות, דקירה, חדירה ומה לא) בישראל ו".. מישהו שמנסה להוביל פיגוע, ואז אנחנו פועלים לסכל אותו.", זאת אומרת שכוונת מדינת ישראל לסכל את מארגן \ משלח \ יוזם \ מפעיל הפיגוע (ובצדק יש להבהיר) !

באותו כנס, גם בכירי הצבא התבטאו בהקשר לארץ הארזים כפי שניתן היה לקרוא גם בטוויטר הצה"לי. מפקד זרוע האוויר והחלל אמר:״אנחנו יודעים היום לעשות את מה שעשינו במלחמת לבנון השנייה ב-48 שעות״ והוסיף, ״איומים על מטוסי חיל האוויר בזירה הלבנונית לא יעצרו את חיל האוויר״. האלוף אמיר אשל אף המליץ לתושבי לבנון; ".. אם לפני פרוץ האירועים או בפתיחתם יעזבו, הם לא ייפגעו״.

הרמטכ"ל – רא"ל גדי אייזנקוט העביר רמז חד: ״צריך להזכיר לממשלת לבנון מה גרמה הגעת אנשי אש"ף ללבנון (רמז להגעת אנשי החמא"ס כעת ש.ו). צה״ל נמצא במוכנות גבוהה, יכולת מודיעינית טובה אך יש לנו אינטרנס שהשקט יישמר״ וגם התייחס לאויב המוכר: ״ארגון חיזבאללה נתפס בעיני כאיום המרכזי במעגל הראשון שעוטף את ישראל. יש לנו מודיעין טוב מאוד ואנחנו מכירים את הפריסה של ארגון חיזבאללה״.

מלבד הדיבורים, גם במעשים. גרף האימונים עלה משמעותית לזירה זו וזירות נוספות, כמו תרח"ט הקומנדו "אוויר הרים" בקפריסין וחייגן מילואים בפיקוד צפון. גם מי שמתגורר בקו חיפה צפונה הרגיש בתקופה האחרונה תנועה ערה של כלי טייס, כולל תימרון חריג של מטוסי תובלה בגובה נמוך כפי שתועד במצלמת סטילס (צילום: שי וקנין):

השארת תגובה