ישראל במסר לאיראן: "לא ניתן לבנות מפעלי נשק לחיזבאללה בלבנון"

ישראל משגרת בשבועות האחרונים מסרי אזהרה לאיראן ולפיהן, היא אינה מתכוונת להבליג תחת בנייתם של מפעלים לייצור אמצעי לחימה על ידי איראן בשטחי לבנון

שיגור טיל איראני
שיגור טיל איראני

מזה זמן רב שבישראל עוקבים בענין אחר ההתפתחויות בתוך שטחי לבנון אל מול האחיזה שמנסה איראן לגלות בגזרה הצפונית, עם ניסיונותיה לחמש את חיזבאללה בנשק חדיש ומתקדם שיופנה בבוא היום במערכה הבאה מול ישראל.

בחודשים האחרונים דיווחו כלי תקשורת בעולם המוסלמי על כך שמשמרות המהפכה האיראניים הקימו מפעלים לייצור אמלחי"ם בתוך שטח לבנון, במטרה לחסוך את שינוע הכלים הרגישים מאיראן תחת עיניה הבוחנות והעוקבות של ישראל, תוך נטילת סיכון להשמדתם כפי שכבר נעשה בעבר.

מהדיווח בעיתון הכוויתי אל-ג'רידה עולה, כי מפעלים אלו נבנו בעומק של כ-50 מטרים מתחת לפני האדמה וזאת כחלק מניסיונות האבטחה והערטילאיות שמנסות חיזבאללה ואיראן לשדר.

בשל כך החלה ישראל בשבועות האחרונים בהעברת מסרים לאיראן דרך מדינות צד שלישי שלהן קשרים עם איראן, כאשר רוח המסרים הוא אחיד, "איננו מתכוונים להבליג ולהעלים עין מבניית חזית איראנית זו בגבול הצפוני".

ישראל הבהירה כי היא רואה בחומרה את הסיוע האיראני לחיזבאללה שנועד לאתגר את ישראל מחד ולהעניק רוח גבית לנאסראללה הנמצא באחד מרגעי השפל של האירגון לאחר שכשליש מלוחמיו נהרגו בזירת הקרבות הסורית"

השארת תגובה