במרכז הארצי של 'דגל התורה' מתכוננים למאבק בראש העיר גוטרמן

אחרי סאגה ממושכת בקדנציה הנוכחית ו'דין תורה' מתוקשר, מקווים בצמרת 'דגל התורה' להדיח את ראש העיר מודיעין עילית • מנגד, מקורביו משוכנעים שמעמדו איתן ושהוא יקבל את תמיכת גדולי ישראל

מודיעין עילית
מודיעין עילית

האם זו הקדנציה האחרונה של יעקב גוטרמן כראש עיריית מודיעין עילית? אילו הדבר תלוי בבכירים ב'דגל התורה' הארצית התשובה היא 'כן'. גוטרמן מכהן קדנציה שלישית בתפקידו, ובסביבתו אומרים כי לא מן הנמנע כי ישוב לכהן גם בקדנציה רביעית.

המחלוקות האין-סופיות סביב סוגיית ה"סגן", שהגיעו לשיאן בדין תורה שהתקיים בבית דין ק"ק קריית ספר, אז עמד טוביה פריינד (אגודת ישראל) מצדו של ראש העירייה גוטרמן בטענה כי תפקיד ה"סגן בשכר" הובטח לו, ומנגד מרדכי גולדברג (דגל התורה) נציגו של ח"כ משה גפני טען בתוקף כי התפקיד שייך לנציג 'דגל התורה', עלולים לגרום לאחר ארבע שנים לסיום כהונתו של גוטרמן. אחד השיאים במאבק נרשם בזמנו כאשר יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני התבטא בחילופי המכתבים בחריפות נגד ראש העירייה: "כולנו ללא יוצא מן הכלל מכירים את כל התככים, האינטריגות והנושאים האישיים המלווים הן את ראש העיר והן את עושי דברו, ובבוא העת נפתח הכול", כתב גפני.

יחסיו המורכבים של ראש עיריית מודיעין עילית מול 'דגל התורה' הארצית, כשבחזית המאבק ניצב ח"כ משה גפני, ידעו בעיקר מורדות בקדנציה האחרונה של גוטרמן. העבר הבעייתי של ראש העירייה המכהן עלול לעלות לו בכיסאו בבחירות 2018, "נציג מפלגתי שמתנהל בעצמאות ונלחם במנהיגים ששלחו אותו והביאו לו את הראשות על מגש של כסף – לא מוכיח מנהיגות". אומר בכיר ב'דגל התורה' ל'קו עיתונות'. "להיפך, התנהלותו מלמדת על בגידה בשולחיו ובבוחריו הבטוחים כי יתנהל למישרין על פי כללי המפלגה".

חבר מועצה בכיר בקואליציה של גוטרמן אומר בשיחה עם 'כל הזמן': "אנחנו בובות של ראש העירייה, ישיבת מועצה נערכת אחת לחודש ומסתיימת תוך דקות ספורות". חבר המועצה חושש לחשוף את שמו והוא מוסיף ומסייג. "יש שלטון יחיד בעירייה, אך לשבחו ייאמר כי יחסיו מול כלל הקהילות מעולה". לדברי חבר המועצה, ההתנהלות הכללית של ראש העירייה לא מעיבה על יחסיו האישיים הטובים עם מרבית חברי המועצה, הזוכים לאוזן קשבת לכל בעיותיהם ולצרכי הקהילות.
במידה וגוטרמן ימשיך לקדנציה רביעית, שתצא לדרך רק עם תמיכה כוללת של גדולי ישראל, ממתינה לו סאגת ה"סגן" לסיבוב שני וקרב נוסף. ב'אגודת ישראל' יטענו כי תפקיד "סגן בשכר" מגיע לנציג מטעמם לאחר שנושלו מהתפקיד, לעומת זאת, ב'דגל התורה' המחזיקים ברוב במועצה ובעיר בכלל, לא מתכוונים לוותר במהירות על התפקיד הנכסף.

השארת תגובה