62.5 אלף ש"ח • נהג אוטובוס סירב להעלות נכה

הנהג סירב להעלות את יניב אלימלך, אדם עם מוגבלות ראייה, עקב כלבו. החברה נתבעת ב62.5 אלף ש"ח

יניב אלימלך (26) הינו אדם עם מוגבלות בראייה שנעזר בכלב נחייה, יניב רצה להגיע יחד עם חברו לרמת גן מירושלים באמצעות קו 400 של חברת "אפיקים", אך הנהג – שעבאני אחמד, תקף אותו בצעקות ודרש כי לא יעלה עקב היות הכלב חסר מחסום, למרות שהוצגו בפניו תעודה ואישור שהדבר מותר. יניב עלה למרות צעקותיו של הנהג, אך זה האחרון סירב לנסוע, כיבה את המנוע, נעל את האוטובוס והותיר את יניב ושני נוסעים נוספים באוטובוס החם במשך 20 דקות. לאחר מכן עלה והחל לנסוע.

בכתב התביעה שהוגש ע"י "נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות" נכתב כי "סירובו של מר שעבאני להעלות את יניב לאוטובוס ובכך למנוע ממנו מלקבל את השירות המגיע לכל אדם רק בשל העובדה שהוא מלווה בכלב נחייה, מהווה אפליה עפ"י הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וחוק איסור אפליית עיוורים. כלבי נחיה משמשים לעיוורים כזוג עיניים רואות ומלווים אותם לכל מקום.
התנהגות זו גרמה לפגיעה בכבודו כאדם, בזכותו לשוויון ובאוטונומיה שלו, ויצרה אצלו תחושות קשות של עלבון, השפלה, זעם וחוסר אונים נוכח הצורך הפשוט והיומיומי להתנייד ממקום למקום באמצעות אוטובוסים המופעלים על ידי הנתבעת."

התביעה דורשת 62.5 אלף ש"ח – סכום שהחוק נותן זכות לדרוש במקרים חמורים של אפליה.

השארת תגובה