ירי בתוך הנגמ"ש? קרב בין גפני לפרוש על עמדות מדיניות

סערה בתוך יהדות התורה: חילופי דברים בין גפני לפרוש: פרוש: "כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה". גפני: "מי שלא יודע לדבר שלא ידבר".

יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני השתתף בכנס מיוחד של עיתון 'הארץ' שם השמיע את אמר "תמיד שואלים אותי בהרצאות מהסוג הזה – אתה מבחינה מדינית נוטה יותר לשמאל, למה אתה לא הולך איתם?", פתח גפני את דבריו והשיב כי "זה כי אתם יושבים עם הרפורמים, אנחנו לא מכירים בהם בכלל, הם פוגעים בעם היהודי. אני יושב עם כולם בכנסת, אבל עם הרפורמים לא יושב. הרפורמים אצלי זו הבעיה הקשה ביותר. זו הפגיעה הקשה ביותר בעם היהודי".

"אני לא שמאלני ולא ימני אני עובד בשכל", אמר גפני. "נכון שבנושא המדיני אני יותר קרוב לעמדות השמאל וכך כל מצביעי דגל התורה משום שאתה מבין שאני לא מדבר על דעתי אלא ממושמע לרבנים".

לאחר מכן אמר גפני כי "השמאלנים יותר אינטלגנטים מהימנים", וזכה למחיאות כפיים מהקהל.

בשיחה עם עורך 'הארץ', אלוף בן, המשיך גפני להתייחס לנושא המדיני ואמר: "אני לא אוהב את החקיקה שהממשלה הזו מביאה בכל מיני נושאים ימניים. ממש לא אוהב. אני גם אומר זאת לראש הממשלה. הרבה דברים אם הייתי יכול הייתי מצביע נגד. אבל אין לי בן ברית. אין לי בשמאל מי שיגיד – מה שאצלך בציפור הנפש אנחנו איתך באש ובמים ואז אני יהיה מוכן בתמורה להיות באש ובמים בנושאים שלכם".

בנוסף, במהלך דבריו אמר גפני כי "הפלסטינים היו פה לפנינו ואנחנו אלה שהוצאנו אותם מפה".

בתגובה לדברי חה"כ גפני זעם סגן השר מאיר פרוש "אולי גפני הגיע אחרי הפלסטינים, אני נמצא כאן שמונה דורות. כל ההתחבקות עם השמאל היא תמוהה". אמר פרוש שהוסיף ואמר "מרגיזה ואין בה כל תועלת. אמרתי לו את זה כבר בישיבת סיעה לפני שבוע".

תגובות לא ריחקו לבוא גם ממפלגת ש"ס האחות הספרדית, בראיון ל'קול חי' "מעניין אם גפני ימני או שמאלני, כך נדע אם הוא אינטיליגנט. לא ידעתי שהוא פובליציסט. הוא רצה למצוא חן בעיניהם של המשתתפים". תקף גואטה שהוסיף כי "השמאל לא משנה את דעתו על החרדים, לכן דבריו – התרפסות!".

גפני ששמר על שתיקה מאופקת עד הבוקר לא הצליח להשתלט יותר ואמר היום "זה חוזר על עצמו פעם אחר פעם חבר הכנסת פרוש (הטעות במקור) מעביר ביקורת על מה שאני אומר, שאני אומר את משנתה של דגל התורה, אני אומר את מורשתו של מרן הרב ש"ך זצ"ל" אמר גפני שתקף ואמר כי "הוא גם לא שמע את הנאום, הוא אמר דברים שלא היה ולא נברא" אמר גפני וחזר על מה שאמר אמש בועידת הארץ "אמרתי שלקיבוצי השמאל אין זכות להיות על אדמות ערביות עם לא התורה, כל הזכות שלנו על ארץ ישראל נובעת מזה שהקדב"ה נתן לנו את זה", חזר גפני והמשיך לתקוף את פרוש "להגיד את זה במעוז השמאל, לדבר נגד הרפורמים, להגיד את עמדתינו ואחרי שחבר הכנסת פורוש יעביר עלי ביקורת, תגמר התופעה הזאת". גפני סיים ואמר על פורוש "אם הוא לא יודע לדבר שלא ידבר".

השארת תגובה