"סגירת רשת 'אל ג'אזירה' בישראל" – נתניהו הורה לבחון את המהלך

ראש הממשלה מבקש לנצל את הבידוד העולמי אליה נקלעה קטאר ולסגור את שערי הרשת העוינת בישראל – אלא שהעובדה כי רוב עובדיה בארץ הם ערבים-ישראלים, מעלה את החשש מפני עתירה לבג"ץ

נתניהו
נתניהו

ראש הממשלה הורה לבחון את סגירת רשת התקשורת הקטארית 'אל ג'אזירה' המשדרת גם בישראל.

בימים האחרונים הורה ראש הממשלה על בחינת המהלך ואתמול נערכה ישיבה ראשונה בנושא, ישיבה בה השתתפו אנשי משרד החוץ, אנשי לשכת העיתונות הממשלתית ונציגי שרות הביטחון הכללי.

הבעיה המרכזית העומדת בפני יישום המהלך והוצאתו לפועל, הוא העובדה כי רוב מוחלט מתוך 34 עובדי המשרד הנם ערבים ישראלים שפיטורם גובל בבעיות חוקיות כאשר החשש המרכזי הוא, כי עם פיטורם, יעתרו אלו לבג"ץ.

רשת התקשורת אלג'זירה (שמשמעותו בערבית: "חצי האי ערב") היא רשת שידור טלוויזיונית לוויינית רבת השפעה המשדרת בשפה הערבית ובשפה האנגלית, שהוקמה על ידי האמיר חמד בן תמים, אמיר קטאר לפני כשני עשורים במטרה להשתלט על השיח בעולם הערבי. בשנים האחרונות הפך 'אל-ג'אזירה' לאחד מכלי התקשורת הנפוצים ובעלי ההשפעה בעולם הערבי כאשר מדינות רבות מייחסות לרשת תקשורת זו, את האחריות לפרוץ 'האביב הערבי' ב-2010.

בשנים האחרונות החלה הרשת לשדר גם בישראל בשפה הערבית, והפכה לגורם מסית ועוין הפועל בשירות חמאס וארגוני טרור נוספים. כאשר ב- 2008 הודיעה ישראל כי היא מחרימה את הרשת, בשל יחסה כלפי ישראל והסכסוך עם הפלסטינים. מבחינת ישראל הגדישה הרשת את הסאה כאשר בחרה לערוך 'מסיבת שחרור' לסמיר קונטאר רוצח בני משפחת הרן מנהריה, ששוחרר מהכלא הישראלי.

השארת תגובה