פרץ קורא לשחרר את ברגותי – "שלום עושים עם אויבים"

במהלך העימות הנוסף שנערך הבוקר בין המתמודדים לפריימריז ב'מחנה הציוני', קרא ח"כ עמיר פרץ 'לשקול' אפשרות לשחרר את ברגותי בשל העובדה כי שלום עושים עם אויבים

עמיר פרץ
עמיר פרץ

בוועידת עיתון 'הארץ' המתקיים לאורך היום, נערך עימות נוסף בין המתמודדים בפריימריז להנהגת 'מפלגת העבודה' או בשמה העדכני 'המחנה הציוני'.

במהלך העימות הציגו המועמדים את חזונם להסדר מדיני ואת החתירה אליו.

ח"כ עמיר פרץ הנחשב למועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר לעלות לסיבוב השני, הבהיר, כי "אם יהיו נסיבות שבהן שחרור מרואן ברגותי מהכלא יכול לסייע במהלך מדיני, צריך לשקול זאת בחיוב. צריך לדבר עם חמאס, שלום עושים עם אויבים".

ואילו האלוף במיל' עמירם לוין המתמודד אף הוא על ההנהגה הבהיר, "אני מוכן לדבר עם החמאס, עם אבו מאזן, עם רג'וב או כל מי שהם יבחרו, אבל אני לא מוכן לדבר עם ברגותי שנשפט לחמישה מאסרי עולם במשפט ישראלי, לא בשטחים".

בהמשך האשים ח"כ אראל מרגלית, כי "בהסכם אוסלו היה טעות בדבר אחד וזה שההסכם לא לקח את המתווה האזורי כחלק מהדיל הכללי. הדיל האזורי – זו המסגרת בה עלינו לעבוד. לעמוד כגוש אחד נגד הקיצוניים".

ואילו אבי גבאי התיחס להסדר עתידי בהר הבית ואמר, כי "סוגיית הר הבית. היא סוגיה בעייתית שאני לא יודע איך נפתור. אני חושב ומאמין שתפקידנו ליזום, ובסוף נגיע לאותה נקודה אליה הגיע אולמרט במו"מ".

השארת תגובה