"ההתנחלויות אינן מסייעות לשלום – אך ישראל לא תינזף על אישורי הבניה"

ימים חדשים בבית הלבן – דוברת מחלקת המדינה נשאלה על מבול אישורי הבניה שהוענקו בשבועות האחרונים על ידי נתניהו והשיבה, כי "ההתנחלויות אמנם אינן תורמות לשלום, אך אין בכוונת הממשל לגנות את אישור הבנייה שכבר ניתנו"

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמנם התבטא בזהירות לפני מספר שבועות כי "ההתנחלויות אינן תורמות לשלום", אך מסתבר כי בפועל מדיניות הממשל הוא להעלים עין מאלפי אישורי הבניה שהעניקה ממשלת ישראל והעומד בראשה בחודשים האחרונים בשטחי יו"ש.

דוברת מחלקת המדינה הנכנסת, הת'ר נוארט, נדרשה הלילה על ידי עיתונאים בנושא והשיבה, כי "איננו מודעים לשינוי בעמדותיו של אבו מאזן בנושא".

לדבריה, "הנשיא עצמו הבהיר את עמדתו כבר מספר פעמים, כי לדעתו התנחלות בלתי מרוסנת אינה מסייעת לקידום תהליך השלום", בהמשך נשאלה האם בכוונת הממשל לגנות את אלפי האישורים שכבר העניקה ישראל בשבועות האחרונים ובייחוד במהלך השבוע האחרון והשיבה, כי לדעתה "אין כל כוונה להעיר לישראל או לנזוף בה בעניין".

נזכיר כי אתמול הבהיר דוברו של אבו מאזן, כי הנשיא החליט להשהות באופן זמני את הדרישה להקפאת ההתנחלויות וזאת מתוך כוונה להעניק הזדמנות לנשיא האמריקני לחולל את ה'דיל' שהבטיח ליישם באזור.

השארת תגובה