הפיגוע בלונדון: עלה ל-7 מניין הנרצחים; ראש העיר לונדון: "מזועזע וזועם"

ראש העיר לונדון סאדיק חאן התייחס לפיגועי הטרור בעיר ואמר כי אינם צריכים להשפיע על הבחירות לפרלמנט הבריטי. בתוך כך, עלה ל-7 מניין הנרצחים בפיגוע ו-48 נפצעו.

IMG-20170604-WA0032
IMG-20170604-WA0032

ראש עיריית לונדון סאדיק חאן התייחס הבוקר לפיגוע הטרור המשולב בעיר ואמר כי המשטרה ערוכה בכוחות מתוגברים וביקש מהתושבים לשמור על קור רוח.

"אני מזועזע וזועם שהמחבלים הפחדנים האלה תקפו במכוון תושבי תמימים. אין שום הצדקה לפעולות טרור. לעולם לא ניתן להם לנצח ולהפחיד ככה את תושבי לונדון".

בהמשך הבוקר, הוסיף, כי הבחירות לפרלמנט הבריטי לא צריכות להידחות בעקבות הפיגוע: "אחד הדברים שאנו יכולים לעשות הוא להראות שלא יפחידו אותנו, להצביע בבחירות ביום חמישי ולהבטיח שאנו מבינים את חשיבות הדמוקרטיה שלנו, החירויות האזרחיות שלנו וזכויות האדם שלנו. איני תומך של הקדמת הבחירות", והוסיף, "אחד הדברים שהטרוריסטים האלה שונאים הוא הצבעה, הם שונאים דמוקרטיה".

שום ארגון טרור עדיין לא נטל אחריות על הפיגוע, אך ארגון ה"מדינה האיסלאמית" (דאעש) פירסם ביממה האחרונה כרוז בו הוא קורא למוסלמים לנצל את הרמדאן ולהרוג את הצלבנים בין השאר על ידי דריסה, ירי ודקירה.

בפיגוע המשולב שהתרחש הלילה בלונדון נרצחו 7 בני אדם, ולפחות 48 נפצעו בפיגוע הדריסה ודקירה.

הפיגוע התרחש בגשר לונדון ובסמוך לו בשוק 'בורו'. כש-3 מחבלים נסעו ברכב מסחרי במהירות ודרסו הולכי רגל בגשר לונדון. לפחות שישה בני אדם נהרגו. המחבלים עצרו במתחם "בורו מרקט" הסמוך לגשר, והחלו לדקור את הנוכחים ששהו במתחם.

שלושת המחבלים חוסלו, לפי משטרת לונדון אין עוד מחבלים שפעלו במתקפת הטרור הזו.

השארת תגובה