החשד: המטוס התפוצץ בגלל 'אייפון' • אפל: לא יצרו איתנו קשר

הרשויות בצרפת ממשיכים לחקור את הנסיבות שהובילו לפיצוץ מטוס ה- איג'יפט-אייר שהיה בדרכו למצרים בשנה שעברה כאשר כיווני החקירה מובילים להשערות מגוונות

סמרטפון
סמרטפון

הרשויות בצרפת החוקרות את הנסיבות שהובילו להתרסקות טיסה 804 של 'איג'פט-אייר שהמריא מפריז לקהיר ב-19 במאי 2016, אינן שוללות את האפשרות ולפיו התרסקות המטוס באוויר עם כניסתו לשטח האווירי של מצרים, לא נבע כלל מפיצוץ מטען או מפעילות עוינת כפי שטענו מתחילה, אלא כתוצאה מתקלה טכנית שאירעה במערכת החיווי של המטוס, שעה שטייס המשנה ביקש להטעין את מכשיר 'האייפון' שלו.

יצויין כי כבר לפני מספר חודשים טענו גורמים המקורבים לחקירה, כי מבדיקת 'הקופסא השחורה' עולה, כי הייתה זו שריפה שפרצה באזור תא הטייס זמן קצר לפני הפיצוץ.

מהדיווח שמקורו בצרפת עולה, כי מתיעוד שנמצא בידי גורמי החקירה עולה, שטייס המשנה בעודו נוקט בהכנות האחרונות לטיסה, העמיד על לוח המכוונים את ה- אייפון 6s ואייפד מיני 4 שהיה ברשותו, כאשר התיאוריה שהועלתה בקרב החוקרים הייתה, כי המכשירים התחממו באור השמש עד שהסוללות שלהן התלקחו.

אלא שבימים האחרונים העלו גורמי החקירה את הסברה בגירסה מעודנת יותר, ולפיה, טייס המשנה ביקש להטעין את המכשירים האלקטרונים שברשותו אלא שהשקע דרכו ניסה להטעין את המכשירים לא עמד בסטנדרטים הנדרשים בהתאמה למכשירים אלו, כתוצאה מכך מעריכים נגרם ככל הנראה פיצוץ של הסוללה, שבעקבותיו פרצה השריפה שהסתיימה בפיצוץ המטוס בעודו באוויר.

מחברת 'אפל' נמסר בתגובה, כי "אף רשות הקשורה בחקירת המקרה המצער הזה לא יצרה איתנו קשר. אין לנו גישה לדוחות כלשהם, אך לפי מיטב הבנתנו אין ראיות המקשרות בין האירוע למוצרי אפל. אנו עומדים לשירותם של החוקרים בכל שאלה. אנו בוחנים את מוצרינו בקפדנות על מנת להבטיח כי הם עומדים בכללי הבטיחות העולמיים ואף מעבר לכך".

השארת תגובה