שר הביטחון מאשר: "פגעו באימונים של צה"ל"

יעלון מצטדק לאור הנתונים שבדו"ח מבקר המדינה שקבע, כי כשירות הלחימה של חיילי המילואים ירדה בתקופה האחרונה בגלל חוסר אימונים ■ השר האשים בכך את משרד האוצר שנהג בלעומתיות בכל הנוגע לתקציב הביטחון ■ "אימצנו את 'כיפת ברזל' במקום האימונים"

אתמול פורסם דו"ח מבקר המדינה, שבין היתר מעביר ביקורת על צה"ל ואומר, כי בשנים האחרונות ירד מערך אימון המילואים של צה"ל, וכעת הלוחמים לא נמצאים בכשירות מספיקה למלחמה. "על צה"ל להבטיח את רמת הכשירות של מערך המילואים ושל המשרתים בו באמצעות הכשרות, אימונים וציוד ההולמים את משימותיו, ולהציג לדרג המדיני תמונת מצב מהימנה של כשירות המערך" קבע מבקר המדינה.

הבוקר התייחס שר הבטחון בוגי יעלון לדברים. בראיון שנתן לתקשורת, אמר יעלון כי האימונים ירדו מחוסר תקציב:

"החלטתי שאנחנו ניקח את הסיכון בטווח הקצר ונתאמן פחות, כדי לא לפגוע בהתעצמות לטווח הארוך מתוך הנחה שב-2015 נחזור להתאמן. כשאנחנו אומרים שחסר כסף אנחנו מתכוונים לזה" אמר יעלון, והאשים את משרד האוצר שלא הסכים להגדיל את תקציב משרד הביטחון.

"בשנים האחרונות, מערכת הביטחון תוקצבה באופן חסר. זה עלה בדיוני הקבינט והוא אכן דרש שתהיינה תוספות מהאוצר ולצערי חווינו בשנתיים האחרונות אוצר לעומתי לביטחון". אמר השר.

בהמשך, לקח השר אחריות על קיצוץ דווקא במערך המילואים מכיון שלא היה ברירה אחרת:

"אני אחראי לביטחון ואני מאוד לא רוצה לפגוע באימונים. אבל כשאין ברירה, וראיתי בזה לקיחת סיכון, אמרתי שאנחנו נספוג ירידה באימונים בשנה וחצי כדי לא לפגוע בהתעצמות. יכולתי להגיד – בואו נפסיק להצטייד בכיפת ברזל – וראינו כמה כיפת ברזל הייתה חשובה בצוק איתן" אמר שר הביטחון.

השארת תגובה