הורי וילדי המחלקה ההמטו אונקולוגית בבית החולים, הפגינו בזמן הביקור

הורי וילדי המחלקה ההמטו אונקולוגית בבית החולים, העומדת בפני סגירה, קיימו מחאה שקטה במקום. ההורים והילדים קראו: "האגו של שר הבריאות הורג ילדים חולי סרטן בהדסה"

מחאה בעת ביקור מלניה ושרה
מחאה בעת ביקור מלניה ושרה

בזמן ביקור הגברת מלניה טראמפ והגברת שרה נתניהו היום בבית החולים הדסה עין כרם, קיימו הורי וילדי המחלקה ההמטו אונקולוגית הפגנה שקטה במקום, והניפו שלטים ובהם נכתב: "האגו של שר הבריאות הורג ילדים חולי סרטן בהדסה" ו"שר הבריאות מאפשר לילדים חולים סרטן למות בהדסה".

המחאה התקיימה בהמשך למכתב ששלחו ההורים לגברת הראשונה של ארה"ב ולרעיית ראש ממשלת ישראל, ובו הפצירו בהן לבוא ולבקר את הילדים במחלקה.
במכתב נכתב: "בימים אלו אנו, הורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו אונקולוגית בבית החולים, נלחמים על חיי ילדינו, ובמקביל נאבקים מאבק ארוך ועיקש נגד כוונת שר הבריאות של ישראל ומנהל בית החולים לסגור את המחלקה מבלי לפתוח מחלקה חלופית בירושלים, סגירה שפירושה גזר דין מוות לילדינו החולים.

משיקולי רווח כלכלי בלבד, החליט מנהל בית החולים לאחד את הטיפול במבוגרים חולי סרטן ובילדים בבית החולים, ולבטל את המחלקה ההמטו-אונקולוגית לילדים. שר הבריאות מסייע בידו ולמעשה מפקיר את הילדים חולי הסרטן בירושלים לגורלם – למוות.

אנו מפצירים בכן להגיע למחלקה ולבקר את הילדים החולים ובכך למסור מסר, כי בריאותם של ילדים חולי סרטן עומדת מעל כל מחלוקת ורווח כספי.

אנו נשמח מאוד לפגוש אתכן ולארח אתכן בעת ביקורכן בבית החולים".

מטעם ההורים נמסר כי "בעוד שבועיים ימים יוותרו ילדינו חולי הסרטן ללא כל טיפול – ואין פוצה פה ומצפצף. שר הבריאות גוזר על ילדינו מוות ומפקיר אותם לגורלם הקשה בשרירות לב, ונדמה כי לאף אחד לא איכפת. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב באופן מיידי ולדאוג כי מחלקה המטו אונקולוגית אחרת תקום בירושלים באופן מיידי".