וושינגטון: סין חשפה יותר מ20 מקורות של הCIA מאז 2010; חשד לחפרפרת

לדברי ארה"ב, ממשלת סין "פירקה" באופן שיטתי את מבצעי הריגול של הCIA מאז 2010, ביעילות שמעלה שאלות

Flag_of_the_U.S._Central_Intelligence_Agency.svg
Flag_of_the_U.S._Central_Intelligence_Agency.svg

יותר משניים עשר "מקורות" נהרגו או נכלאו במהלך שנתיים, ובמהלך כל התקופה כ18 עד 20 נכלאו או נהרגו. דבר שחיבל באופן משמעותי במאמצי הריגול של ארה"ב במדינה למשך שנים.

הנושא הצית מחלוקת בוושינגטון, מקורות רשמיים קיימים ולשעבר, טוענים שמדובר באחת מהפריצות הקשות במהלך העשורים האחרונים. הסיבות שנויות במחלוקת, יש הטוענים שמדובר בחפרפרת בתוך סוכנות הביון, אחרים טוענים שמדובר בפריצה למערכת החשאית האחראית על תקשורת עם מקורות חיצוניים של הסוכנות.

הF.B.I והCIA פתחו בחקירה המנוהלת ע"י בכירים בתחום הריגול הנגדי בשתי הסוכנויות, העובדים מתוך משרד סודי בצפון וורג'יניה, הם התחילו לנתח כל מבצע המנוהל בבייג'ין.

המרדף אחר חפרפרת הגיע לבסוף לעובד לשעבר במחלקת הפיקוח על סין בCIA, הדעה הרווחת היא שהוא האחראי הסביר ביותר להסגרות החוזרות ונשנות. אך לדאבונם של רבים, לא גויסו מספיק ראיות בכדי להביא למעצרו, הוא כרגע חי במדינה אסייתית.

בניגוד לטענות אלו, ישנם רבים (בניהם מר קלטון – צייד מרגלים ידוע) החושבים שלא מדובר בחפרפרת, אלא תוצאה של מדיניות תקשורת והעברת מידע רשלנית מצד ארה"ב. כלומר, סוכנים אמריקאים רבים השתמשו באותם נתיבים ובאותן נקודות מפגש יותר מדי, דבר שאפשר לסוכנים סיניים לשתול מכשירי האזנה באותם מקומות.

חוסר הזהירות, לצד האפשרות של פריצה לדרכי התקשורת, יסבירו את מרבית ההסגרות – אם לא את כולן.

אך הסוכנות עדיין מחפשת את החפרפרת שקיומה סביר, בעיקר בין אסייתיים שעזבו את הסוכנות לפני חשיפת המידע, במיוחד אם הם עזבו את ארה"ב.

השארת תגובה