בלי הווקמן והטייפ • צפו בקסטה שחוזרת לאופנה

אין זה סוד כי ככל שבידינו פריטים עתיקים יותר כך יעלה מחירם, ובמידה והפריט עתיק ביותר יאותו האספנים לרכוש אותו תמורת כל מחיר • סטארטאפ חדש מנסה לשחזר את ההצלחות העתיקות ועל הדרך לחסוך את עלויות האחסון והשימור • האם יצליח?

לא מדובר כאן בחיקוי, אלא ב'קסטה' אמיתית הזכורה לנו עוד מימי הווקמנים והטייפים מ"הדור הקודם". כן, זו שדורשת עיפרון בשביל לסדר את הסליל המסתבך…

סטארטאפיסט שגילה כי אנשים מוכנים לשלם כמעט כל מחיר בעבור פריטים עתיקים ונוסטלגיים לקח יוזמה ופיתח את עידן הקלטות מחדש. הפיתוח החדש של ELBOW אמנם משאירה את הקלטות הישנות בשימוש, אבל על הווקמן עצמו הוא בחר לוותר. במקומו יגיע זרוע עם גלגל שיניים לצורך סיבוב גלגלי הסלילים של הקלטת, ובקצה הזרוע הזו נמצא 'ראש' שהופך את הסלילים לצלילים. העיצוב מינימלסטי ומשקלו קטן ביותר – בכדי לאפשר לחבר אותו לקצה החליפה באמצעות קליפס.

הפיתוח, שעדיין נמצא בשלב האב-טיפוס בלבד ומועד השקתו, כמו גם מחירו וזמן הסוללה שלו טרם ידועים, יכלול גם קורא אופטי שמנטר את הקצב והמהירות של הניגון, כדי לוודא ניגון חלק ומדוייק. זאת, בנוסף לכפתורי שליטה שיאפשרו להריץ את הקלטת קדימה או אחורה ולהתחיל ולהפסיק את הנגינה, שקע Micro-USB לטעינת הנגן ולהעביר את האודיו לפורמט דיגיטלי על גבי המחשב ושקע אוזניות סטנדרטי 3.5 מ"מ לחיבור של אוזניות.

נשמע לכם בדיחה או חלום? אז זהו, שלא. מסתבר שהמפתח צדק כשהגיע למסקנה כי הדור הנוכחי מחפש את הנוסטלגיה. לפי שעה, כשכאמור, המוצר עדיין נמצא בשלב האב-טיפוס, הוא כבר זכה בשתי פרסי עיצוב וכל זה עוד הרבה לפני שזה יצא לשווקים…

השארת תגובה