במעמד הראשל"צ: הגאון רבי יצחק לוי הוכתר לרבה של נשר

בטקס רב רושם בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הראש"ל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, רבני ערים ומושבים, דיינים, וכן אישי ציבור, השר לשירותי דת ח"כ  דוד אזולאי, מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל משה דגן, ראש העיר נשר מר אבי בינמו, יו"ר המועצה הדתית אברהם ביטון ואלפים מתושבי העיר נשר הוכתר הרב יצחק לוי לרבה הראשי של העיר נשר. על ההנחיה הופקד אבי מימרן.

ראשון הדוברים ראש העיר נשר מר אבי בינמו פתח בהודאה לבורא עולם על בחירת רב העיר ואמר כי בכל העשיה שלו למען העיר הדבר שהוא הכי מתגאה ומתפאר בו זהו בחירת רב לעיר. בדבריו שיבח ראש העיר את שר הפנים אריה דרעי ואת השר לשירותי דת על פועלם לקידום הבחירות לרבנות העיר.
הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו הזכיר את פרשת השבוע המדברת על פרשת הנגעים ששם מדובר על תפקיד ושל הכהן לטמא ולטהר ואמר שזהו תפקידו של רב בישראל – על פיו ישק כל עניני העיר ככל אשר יפסוק.  הגר"ד לאו ציין בדבריו את מאור הפנים לכל אדם ואת גדלותו בתורה של הרב ואיחל לו הצלחה רבה בתפקידו כרב העיר נשר.
השר לשירותי דת דוד אזולאי הביע את שמחתו על בחירת הרב לעיר ואמר: "כשם שבקביעת מזוזה לבית חדש יש שמחה עצומה כך יש שמחה בבחירת רב עיר שהוא המזוזה של העיר." השר בירך את ראש העיר ואת חברי הגוף הבוחר על הצלחתם בבחירת הרב ואף ציין כי המשרד לשירותי דת יעמוד לימין הרב בכל אשר יצטרך להגדיל את שירותי הדת בעיר נשר.
השר אריה דרעי שנבצר ממנו להגיע לאירוע ההכתרה עקב יום השנה לפטירת אביו שלח את ברכתו במכתב מיוחד.
הדיין הרה"ג רבי זבדיה הכהן אשר שימש כיו"ר ועדת הבחירות איחל לרב הצלחה בתפקידו הרם וציין בדבריו את השעות הרבות שהושקעו בבחירה ואמר: "עמלנו לא היה לשווא".
את המשא המרכזי נשא הראש"ל הגר"י יוסף שציין בדבריו באריכות את החשיבות הרבה בבחירת רבניים ראויים והזכיר את מסירותו הרבה של אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל לבחירת רבני ערים ראויים.הראש"ל הפליג במעלותיו של הרב הנבחר עוד מאז למד בישיבת חזון עובדיה ולאחר מכן כאשר שלח אותי מרן זצוק״ל לערי הפריפריה לפני כ-20 שמה ומאז לא פסק מהרבצת תורה וזיכוי הרבים. לאחמ״כ בירכו מרן הראש״ל שיזכה לקדש שם שמים ולמצוא חן בעיני אלוקים ואדם.
בסיום דבריו בירך את דרעי ואזולאי ואת ראש העיר אבי בינמו על פעילותם המאומצת בבחירת הרב לוי. וכן את חברי הגוף הבוחר ואת כלל העוסקים במלאכה בבחירת הרב לוי לרב העיר.
לאחמ"כ התקיים טקס ההכתרה כשהראש"ל הגר"י יוסף והדיין הרב זבדיה הכהן עטפו את הרב יצחק לוי בטלית חדשה כשהרב לוי מברך בהתרגשות את ברכת שהחיינו וכן חתמו יחד עם אישי הציבור על כתב המינוי לרבה של העיר.
רבה החדש של העיר נשר הרב יצחק לוי הודה בראשית דבריו בחום לכל מי שסייע לבחירתו כל אחד בשמו. ותיאר בפני הקהל את התרשמותו מאהבת התורה שיש לפרנסי העיר וכן לתושבי העיר. הרב לוי אמר כי הוא בא לעבוד ולהמשיך בכל הכח את התנופה הרוחנית הקיימת ולהחזיר עטרה ליושנה.
את הערב חתם בברכה רבה הראשי לשעבר של נשר הרב טוביה בהריר אשר ברך את הרב יצחק לוי בהצלחה במלאכת הקודש.
בסיום נערכה סעודת מצווה לרגל המעמד המרומם לאלפי תושבי העיר.
צילום יעקב כהן
השארת תגובה