הדילמה של הצרפתים: מנהיגת הימין הקיצוני או איש המרכז?

עמנואל מקרון
עמנואל מקרון

הבחירות בצרפת: אמש התפרסמו תוצאות האמת בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות צרפת, ולפיהן המועמדים שעלו לסיבוב השני, הם מועמד המרכז עמנואל מקרון, שקיבל 23.8% מקולות הבוחרים ומנהיגת הימין הקיצוני "החזית הלאומית" מרין לה פן שקיבלה 21.7%.

עם היוודע התוצאות נאמה לה פן בפני תומכיה ואמרה: "הבאתם הרבה כבוד. התוצאות האלה היסטוריות. זוהי אחריות עצומה. זוהי אחריות שהאזרחים קיבלו. הצרפתים צריכים לעשות את הבחירה הזו שתשנה הרבה במדיניות הצרפתית בסוגיית ההגירה והטרור. התוצאה היסטורית. היא מטילה עליי אחריות עצומה להגן על האומה הצרפתית, על האחדות שלה, על הביטחון שלה, על התרבות שלה, על השגשוג שלה ועל העצמאות שלה. הדבר העיקרי שנמצא על כף המאזניים בבחירות הללו זו הגלובליזציה המשתוללת שמסכנת את הציביליזציה שלנו".

היא תקפה את יריבה, מאקרון ואמרה כי הגיעה העת לשחרר את העם הצרפתי "מהאליטה היהירה".

מקרון אמר בנאומו: "העם הצרפתי הביע את דעתו. הכלכלה הרעועה, הטרור. תחת כל זה החליט העם הצרפתי להציב אותי בראש המועמדים לנשיאות. בשנה אחת שינינו את פני הפוליטיקה הצרפתית. אתם נתתם את הימים וכשזה לא הספיק נתתם גם את הלילות. היום אני הוא זה שחייב לכם. תישארו כמו שאתם. מהערב אני אאחד את כל הצרפתים ולא אהיה אף פעם רחוק מכם. תמיד אזדקק לכם. אני רוצה להגיד לכם תודה. אני רוצה להגיד שאני מבין את האחריות שהיא חלקי, ואעשה הכול למען המדינה שלנו ואירופה".

הוא הוסיף: "שמעתי בחודשים האחרונים וגם היום את הכעס והרצון לשינוי. הערב אני פונה לעם הצרפתי. אני יודע למה ציפיתם ומקווה להיות הנשיא שלכם בעוד 15 ימים, הנשיא של כל הפטריוטים נגד האיום הלאומני".

כעת יצטרכו תומכי יתר המועמדים להחליט כיצד הם מצביעים בסיבוב השני. מועמד הימין פרנסואה פיון, שהגיע למקום השלישי, קרא לתומכיו להצביע עבור מאקרון בכדי לחסום את לה פן.

השארת תגובה