לא רבנים, עסקנים • כך נערכים בחצר תולדות אהרון לבחירות הפנימיות

ביום שלישי הקרוב, יערכו בחצר הקודש תולדות אהרון בחירות ל'שבעת טובי העיר' – נציגי בני הקהילה האחראים על צרכי ציבור • יומיים לפני הבחירות ועושה רושם כי התפקידים הנחשקים יצרו 'מפלגות' ותעמולה החושפת תככים פנימיים

האדמור מתולדות אהרון, צילום בועז בן ארי
האדמור מתולדות אהרון, צילום בועז בן ארי

האדמו"ר מתולדות אהרון הכריז על בחירות ל'זט"ה' – שבעת טובי הקהילה, גוף שבדומה לו היו בקהילות ישראל עוד בזמן התלמוד. אולי בנסיון למנוע 'מערכת בחירות עכורה' נקבע כי הבחירות יתקיימו בזריזות כבר ביום שלישי הקרוב, אך ממבט חטוף ניתן להסיק כי כבר מעל פני השטח מבעבעים הדברים. מערכת הבחירות הזו מכילה גם השמצות כלפי מועמדים כאלו ואחרים וגם 'פרשנות' לכוונת האדמו"ר מחד ו'לא בוחרים רבנים' מאידך.

במנשר שהופץ בין אנשי החצר, נראה כי יש מי שנקעה נפשו בהנהגה הציבורית. בטענה כי האדמו"ר הורה על בחירות בשל אכזבתו הוא אישית מחבורת העסקנים, מסבירים העומדים מאחורי התעמולה כי האדמו"ר 'לחם' נגד 'שבעת טובי הקהילה' שנבחרו בפעם הקודמת.

בטענות שאינן מרומזות, טוענים העומדים מאחורי הקמפיין, כי חברי ההנהגה הנוכחים, פעלו לא לטובת בני הקהילה אלא למניעים אחרים כמו הכנסות לטובת המוסדות. טענה אחרת עוסקת "במליוני השקלים הנזרמים במשך השנה ע"י הציבור ללא שום סיבה הנראית לעין", עליהם, כך נטען מסרבים חברי ההנהגה לפרסם דו"ח.

אמנם, המכתב מסתיים בהצהרה: "איננו באים כאן בהמלצות של איש כזה או אחר, אבל בוודאי תשכיל בעצמך להבין מי מבין הרשומות הם כאלו אשר באים מאלו אשר רוצים שהשינוי המיוחל לא יקרה…". אלא שמסמך נוסף שהגיע לידי 'כל הזמן' מלמד על רשימת 'נבחרים' המומלצים ככאלו אשר טובת בני הקהילה לעיניהם.

"לא על מנת שנבחור רבנים או בעלי מוסר, כלל ישראל לא בחרו רבנים ודיינים לפי רוב דיעות אלא לפי גדלותם ובקיאותם בתורה ובשו"ע. ואת התקפיד הזה אנו משאירים בפני גדולי הדור להכריע ולבחור.

לא על מנת שהם יהיו אלו אשר ישבו באסיפות יום ולילה איך מכניסים עוד כסף בקופת הבית המדרש, ומדי שבת בשבתו נראה מודעות מטעמם על רעיונות מבית היוצר של אנשי שיווק ופירסום להגדיל את ההכנסות, לדחוק את האברכים לפינה שיגיעו למצב שאם לא יקנו מקום במחלקת VIP בלג בעומר או בהקפות שניות אזי השלום בית בסכנה גדולה"

השארת תגובה