פרוש: "אין כל הגיון שחרדים יסמכו על מפלגות הימין"

ח"כ מאיר פרוש, תקף את החרדים שמצביעים למפלגות ימין מתוך 'אידיאולוגיה' של שלמות הארץ. "מפלגות שאינן מבוססות על פי התורה, אין להם מחויבות לשום דבר ערכי"

ח"כ מאיר פרוש. צילום ארכיון: בועז בן ארי
ח"כ מאיר פרוש. צילום ארכיון: בועז בן ארי

בעקבות אנשים חרדים שמצביעים למפלגות ימין, ואולי אף רמז למפלגתו של ישי שכבר צירפה לשורותיה את ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי, תקף ח"כ פרוש את מפלגות הימין ואמר: "כשהדעות אינן מבוססות עפ"י תורה גם הימין הוא שמאל, בשנים הקודמות ראינו אכזבות קשות בקרב ציבורים רבים שהצביעו למפלגות שמנותקות מהתורה והכריזו כביכול על נאמנות לארץ ישראל ולבסוף נדהמו לגלות על סיכומים ושיחות כאלו ואחרים שבהם יש מגמות לוויתור מהמסוכנות ביותר שידענו. מזה אנו למדים כי מפלגה שדעותיה אינם מבוססות עפ"י התורה מסוגלת להחליף את הדעה והמטרות וחדשים לבקרים ולהיגרר לשמאל הקיצוני, כך שאי אפשר בשום אופן לסמוך עליה".

"אין כל הגיון", הוסיף פרוש, "שיהודים שומרי תורה ומצוות יסמכו על מפלגות הקרויות ימין. בבחירות האחרונות ואלו שלפניהם היה ציבור גדול שהצביע למפלגות ימניות חילוניות, מתוך "אידיאולוגיה" כי ממשלה זו שתכלול את נציגי המפלגות להם הצביעו, לא יתנו את ידם לכל הסכם שיביא לוויתורים על ארץ ישראל והפקרת ביטחונם של תושביה. והנה לתדהמתם היו גם נציגים שכביכול רוממות ארץ ישראל בגרונם, ודיברו על שתי מדינות לשני עמים, ונעשו מהלכים שונים ומסוכנים שרק נעצרו ברגע האחרון".

"המסקנה העולה מכל האמור לעיל, שמפלגות שאינן מבוססות ע"פ התורה, אין להם מחויבות לשום דבר ערכי. אין בזה ימין, ובלחץ כזה או אחר, או תמורת כדאיות מסוימת, הם נגררים לשמאל. קהלים שהעקרונות אצלם מעל הכל כי הם מחויבים לתוה"ק, מנותקים מכל מחויבות אחרת".

השארת תגובה