שוחרר הצעיר שאיים על חיי אלי ישי

הצעיר שאיים לפגוע בישי, על רקע פרישתו מש"ס ונעצר לחקירה על ידי המשטרה, שוחרר בתמורה לתנאים מגבילים ■ סקר שיתפרסם מחר במעריב, צופה למפלגת ישי ולש"ס, ארבעה מנדטים ■ ח"כ פרוש: "אי אפשר לסמוך על מפלגות הימין"

אלי ישי עם מעריצים
אלי ישי עם מעריצים

משטרת ירושלים עצרה צעיר כבן 25 בחשד כי איים על חייו של ח"כ אלי ישי, לאחר מסיבת העיתונאים שקיים ביום שני. הצעיר נחקר בתחנת מרחב מוריה, והובא היום לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. בית המשפט שחרר את העצור והורה לו להפקיד אלף שקלים כערבות. בנוסף, עליו להתרחק מאלי ישי וכנסיו עד לאחר הבחירות. כזכור לאחר מסיבת העיתונאים, החליט קצין הכנסת להצמיד לישי שמירה צמודה, מחשש שיפגעו בו.

בתוך כך, עוד סקר שיתפרסם מחר בעיתון מעריב, אמור להעלות חיוך על פני אלי ישי.

על פי תוצאותיו, מפלגת ישי וש"ס מקבלות כל אחת ארבעה מנדטים. נתון זה , זהה לסקר ערוץ הכנסת שפרסם תוצאות דומות. מאידך, הסקר שפורסם אתמול בעיתון 'הארץ' מעניק לסיעת ש"ס 4 מנדטים, ואילו מפלגתו של ישי לא תעבור את אחוז החסימה.

בנוסף קובע הסקר במעריב, כי מפלגת העבודה גוברת על הליכוד בשני מנדטים. הליכוד מקבל לפי הסקר 21 מנדטים וסיעת העבודה שכזכור התאחדה עם ציפי לבני 23 מנדטים. סיעת הבית היהודי תקבל 16 מנדטים, 'יש עתיד' 10, מפלגתו של כחלון 'כולנו' תקבל גם היא עשרה מנדטים, 'ישראל ביתנו' 8 מנדטים, יהדות התורה תקבל שבעה מנדטים – מנדט אחד פחות ממה שחזו לה הסקרים האחרונים, מר"צ 7, חד"ש 5 ורע"מ-תע"ל תקבל גם היא חמשה מנדטים.

ובעניין אחר, חבר הכנסת הרב מאיר פרוש, תקף אמש את החרדים שמצביעים למפלגות ימין מתוך 'אידיאולגיה' של שלמות הארץ. "מפלגות שאינן מבוססות על פי התורה, אין להם מחויבות לשום דבר ערכי. אין בזה ימין" הסביר.
פרוש רמזלמפלגתו של ישי שכבר צירפה לשורותיה את ח"כ יוני שטבון מהבית היהודי ואולי את יו"ר סיעת 'תקומה' אורי אריאל.

"כשהדעות אינן מבוססות עפ"י תורה גם הימין הוא שמאל" אמר פרוש, "בשנים הקודמות ראינו אכזבות קשות בקרב ציבוריים רבים שהצביעו למפלגות שמנותקים מהתורה והכריזו כביכול על נאמנות לארץ ישראל ולבסוף נדהמו לגלות על סיכומים ושיחות כאלו ואחרים שבהם יש מגמות לוויתור מהמסוכנות ביותר שידענו. מזה אנו למדים כי מפלגה שדעותיה אינם מבוססות על פי התורה, מסוגלת להחליף את הדעה והמטרות וחדשים לבקרים ולהיגרר לשמאל הקיצוני, כך שאי אפשר בשום אופן לסמוך עליה".

השארת תגובה