בסנפלינג מהגג – חילוץ מורכב: דקה אחר דקה עם יחידת העילית של לוחמי האש

יומיים למבצע 'להבות שמשון', תרגיל ראשון מסוגו בכב"ה ירושלים, אנו מגישים לכם תיעוד מרתק, דקה אחר דקה, מפעילות היל"מ – יחידה לחילוצים מיוחדים של כב"ה ירושלים

בתרגיל רחב היקף וראשון מסוגו בתולדות תחנת מחוז ירושלים של הרשות הארצית לכבאות והצלה, השתתפו ביום ראשון עשרות צוותי כיבוי וחילוץ, ממגוון יחידות הרשות, למבצע "להבות שמשון" שהתקיים בכל שטחי המרחב.

לצפייה בתיעוד המלא באיכות HD הקליקו כאן

במסגרת המבצע, תרגלו הצוותים המיוחדים תרחישים שונים, ביניהם: הגנה על הישובים, פינוי אזרחים, תרגול אירוע חומ"ס (חומרים מסוכנים) גדול באזור התעשיה הר טוב. הפעלת יחידת היל"מ (יחידה לחילוצים מיוחדים) וכלל תחנות ויחידות המחוז בהם יחידות הקשר מחשוב, חומ"ס, טכנולוגיות, חקירות, בטיחות אש, הדרכה ועוד.

בהמשך, הצטרף 'כל הזמן' לצוות חילוץ המיוחד, שזכה לכינוי העילית "יחידה לחילוצים מיוחדים", כשפנינו מועדות אל ה'מלון' הנטוש הנמצא בסמוך לגבעת יערים שהפך זה מכבר לאחד מסמליה של המבנים הנטושים בארץ. המבנה, שנבנה לפני כעשרים שנה אי-שם בפרוזדור הירושלמי, במטרה להפוך למלון ספא יוקרתי, ובנייתו טרם הסתיימה מסיבות בירוקרטיות, היה היעד החם של צוות החילוץ המיוחד. לצד בורות מסוכנים, צמחייה עבה והררי חומרי בנייה מסכנים, תרגלו כאן הצוותים מקרה של חילוץ מיוחד ממבנה בוער ללא אפשרות יציאה מהמבנה. גם אם אתם מומחים בסנפלינג וטיפוס על קירות, לא ממש מומלץ על טיפוס בקירות מעין זה. בטח שלא עם אלונקה ביד.

לקראת סיום, ביקשנו לשוחח עם אחד מלוחמי האש, רס"ר נתי נפתלי, לוחם אש מזה שני עשורים במרחב ירושלים ומשמש כיום כמפקד צוות:

השארת תגובה