שגרירת ארה"ב באו"ם: "אין יותר ארוחות חינם לפלסטינים, יש שריף חדש"

טראמפ ונתניהו
טראמפ ונתניהו

ממשל טרמפ ממשיך בקו הפרו ישראלי: שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי, השתתפה אמש בועידת איפא"ק, והכריזה שוב כי צריך לשנות את יחס האו"ם לישראל.

בין היתר אמרה היילי: "יש לנו הרבה דברים לדבר עליהם, איומים רבים לשלום וליציבות – אבל לא תוכלו לקחת את הידידה הגדולה ביותר שלנו במזרח התיכון ולחבוט בה, אני חושבת שכולם לקחו צעד אחורה, המתקפות נגד ישראל נחלשו, כשחשבו להציב פלסטיני באחת העמדות הבכירות באו"ם אמרנו לא, וביטלו את זה. זה לא אומר שהוא לא אדם טוב ושהוא לא טוב לאמריקה. זה אומר שעד שהרשות הפלסטינית תגיע לשולחן ועד שהאו"ם לא יגיב כפי שהוא צריך, אין יותר ארוחות חינם לפלסטינים. כל מי שחושב שאי אפשר לעשות כלום באו"ם צריך לדעת שיש שריף חדש בעיירה".

בהתייחסה להחלטת הנשיא לשעבר ברק אובמה שלא להטיל ווטו על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות אמר היילי: "המטרה היא להעניק גיבוי לבעלות הברית שלנו ולא לעשות שוב את מה שראינו בהחלטה 2334 ולאפשר למישהו להטיל ספק בתמיכה שלנו. כשההחלטה עברה וארצות הברית נמנעה – כל האומה חשה בעיטה בבטן הרכה. זו הייתה נקודת השפל שלנו מאז ומעולם. אין לנו ידידה טובה יותר מישראל. זה היה לא רק מביך אלא גם כואב. אני יכולה לומר לכם שכולם באו"ם מפחדים לדבר איתי על החלטה 2334. אני רוצה שיידעו שזה קרה אבל זה לעולם לא יקרה שוב. חשוב לשנות את התרבות של האו"ם".

על הסכם הגרעין עם איראן, אמרה שהוא חיזק את איראן ורוסיה: "אפשר להסיר סנקציות אבל קשה יותר להטיל אותן מחדש. אנחנו עומדים לפקח עליהם בעיני נץ. אני לא מצליחה להבין את האהבה במועצת הביטחון להסכם. לא מבינה איך זה בכלל עבר. זה נורא".

השארת תגובה