ערוץ הכנסת: סיעת ישי וש"ס – כל אחת 4 מנדטים

שעות אחדות חלפו מאז הכריז ישי על מפלגה חדשה ובסקר ערוץ הכנסת הוא כבר מפתיע ■ ארבעה מנדטים, לעומת ש"ס שצונחת גם כן לכדי מספר זהה ■ נתונים מעודדים בסקר לסיעת הליכוד, שמתאזנת מול העבודה ושתיהן מקבלות 22 מנדטים

אלי ישי ויוני שטבון. צילום: לייבוביץ קבוצת בחירות
אלי ישי ויוני שטבון. צילום: לייבוביץ קבוצת בחירות

נתונים מפתיעים עולים מתוך סקר ערוץ הכנסת האחרון. ש"ס צונחת ומקבלת ארבעה מנדטים בלבד, לעומת אלי ישי שמקבל ברשימתו החדשה מספר מנדטים זהה.
לא ברור, מה היה טיב השאלה שהציבו הסוקרים לנסקרים, קרי האם נאמר בה כי הרשימה כוללת את יו"ר תקומה , דהיינו אורי אריאל, או רק את ישי ושטבון בלבד.

עד כה, לא חשף ישי מי הם חברי הכנסת שהוא עתיד לשבץ ברשימה. בתחילה עלו ההערכות כי ישי יחבור ליו"ר סיעת תקומה אורי אריאל שבינתיים טרם הודיע אם הוא ממשיך בעם נפתלי בנט בבית היהודי. היום נפגש אריאל עם בנט לפגישה שלא הניבה תוצאות. השניים החליטו כי יקיימו פגישות נוספות בהמשך השבוע, מה שמגביר את הסיכוי כי לבסוף אריאל לא יפרוש מהסיעה, וישי יישאר לבד במפלגתו החדשה.

אולם הסקר שפורסם היום בערוץ הכנסת מעניק תוצאות טובות לישי. על פי הסקר, כאמור, מפלגתו החדשה של ישי תקבל ארבעה מנדטים, כאשר הסקר נותן גם לש"ס בראשות אריה דרעי מספר זהה של ארבע מנדטים בלבד.

יש לציין, כי הסקרים הקודמים נתנו לש"ס בין 6 ל-9 מנדטים, כאשר ממוצע הסקרים, הסיעה עומדת על שמונה מנדטים. אם לשפוט לפי הסקר הזה, הרי שכעת מצביעי ש"ס נחלקים לשניים, כשחצי תומכים בישי וחצי תומכים בדרעי. מאידך, יתכן שישי גם נוגס ביהדות התורה שמקבלת בסקר הזה רק שבעה מנדטים בשונה מיתר הסקרים, בו קיבלה שמונה מנדטים.

בסקר נסקרה גם האפשרות שהבית היהודי תרוץ ללא סיעת תקומה. במקרה כזה הבית היהודי תקבל 15 מנדטים.

נתון מעניין ונוסף בסקר הוא, כי הליכוד מתאזן מול מפלגת העבודה ושתיהן מקבלות 22 מנדטים, לאחר שבסקרים האחרונים העבודה גברה על הליכוד.

עוד בסקר: יש עתיד תקבל עשרה מנדטים, מפלגת 'כולנו' של משה כחלון רושמת עליה ומקבלת עשרה מנדטים, ישראל ביתנו 9, יהדות התורה 7, מרצ 7, חד"ש 5 ורע"מ תע"ל 5.

תגובה אחת
  1. כחלון הוריד לנו מאות שקלים מהסלולר, לפיד העלה
    מיסים – למה להצביע לפיד? מה ההגיון?

השארת תגובה