הצלחה ישראלית • 'כיפת ברזל' מגיעה לרשות החשמל בניו יורק

כחלק מיישום מדיניות ירוקה במדינת ניו-יורק הודיעו בחברת החשמל של המדינה כי יתקינו טכנולוגיה ישראלית שמבוססת על מערכת 'כיפת ברזל' לייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות • "חותרים להפוך לארגון הדיגיטלי הראשון במדינה"

מערכת האנרגיה החדשנית כבר הוכיחה את עצמה במפלי הניאגרה | צילום: חיים טוויטו
מערכת האנרגיה החדשנית כבר הוכיחה את עצמה במפלי הניאגרה | צילום: חיים טוויטו

הישג ישראלי נוסף: רשות החשמל במדינת ניו-יורק, ה- NYPA, הודיעה כי היא תתקין את הטכנולוגיה הישראלית לייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות באתרי ייצור חשמל של NYPA.

התוכנה של mPrest המבוססת על טכנולוגיית האינטרנט של הדברים (IoT) מאפשרת לבקר ולנהל תהליכים קריטיים באמצעות מערכות וחיישנים מקוונים, ובכך לאפשר ניטור בזמן אמת וכן עיבוד וניתוח נתונים ובכך שליטה משופרת בתהליך. בתחנת הכוח באתר מפלי הניאגרה, האפליקציה מנתחת מידע מחיישנים המותקנים על השנאים ומאבחנת בעיות חזויות וכשלים פוטנציאליים באופן אוטומטי. יכולות חדשות אלו מאפשרות ראייה אסטרטגית ומערכתית בתחום התחזוקה של השנאים תוך מיקסום היעילות שלהם, הפחתת הפסקות חשמל והפחתת עלויות הייצור והתחזוקה.

לפי רשות החשמל בניו-יורק, ההצלחה המסחררת של המערכת באתר מפלי הניאגרה, המהווה את מתחם הייצור הגדול של חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות במדינה, היא אחת מהסיבות שהובילו להחלטה להתקנת המערכת גם במתקני ייצור החשמל של מדינת ניו-יורק. "באמצעות שיתוף הפעולה עם חברת mPrest אנחנו יכולים לחזות כשלים פוטנציאליים במדויק באמצעות אבחון טוב יותר", אמר גיל קווינאונס, מנכ"ל ונשיא NYPA.

ההחלטה להתקנה הנרחבת של mPrest באתרי חברת החשמל של ניו יורק באה כחלק ממדיניות אסטרטגית בתחום האנרגיה שמקדם המושל ,שמטרתה פיתוח מערכות לייצור אנרגיה שיהיו נקיות, עמידות ויעילות יותר ובמחיר מופחת עבור תושבי המדינה. היעד שהוגדר הוא הפחתה של פליטת גזי החממה ב- 40% עד שנת 2030. "אנו חותרים להפוך לארגון הדיגיטלי הראשון במדינה וטכנולוגיות כדוגמת האפליקציה של mPrest הן הדרך לממש חזון זה", אמר קווינאונס.

לדברי נתן ברק, מנכ"ל mPrest, "השותפות שלנו עם מהנדסי חשמל מוכשרים ומומחים של NYPA, קידמה חשיבה חדשנית ופיתוח סוג חדש של מערכות ניטור. האפליקציה חסרת התקדים יצרה פתרון יעיל להפחתת סיכונים תפעוליים, התראה על תקלות ותחזוקה מונעת על בסיס בריאות הציוד. שיתוף הפעולה הטכנולוגי הייחודי במינו יוביל להרחבת הפעילות בין מדינת ישראל לבין מדינת ניו יורק."

השארת תגובה