יעלון כתב אות בספר תורה לזכר הנופלים

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בוועידה השנתית של ארגון יד לבנים: "אומרים שארץ ישראל נקנית בייסורים. מי כמוכם, בני המשפחות השכולות, הורים שהגיעו לגבורות, מכירים בייסורים אלה". ■ יעלון כתב אות בספר תורה לזכרם

שר הביטחון בוגי יעלון בכתיבת אות בספר תורה לזכר הנופלים. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בוגי יעלון בכתיבת אות בספר תורה לזכר הנופלים. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, השתתף הערב בוועידה השנתית של ארגון יד לבנים, שעמדה בסימן הצדעה להורים השכולים שהגיעו לגבורות. במהלך האירוע כתב שר הביטחון אות בספר תורה לזכר הנופלים.

במהלך האירוע אמר שר הביטחון יעלון: "השנים שחלפו אינן מקהות את הכאב, אינן מפחיתות מעוצמת הגעגוע ומתחושת ההחמצה. רגשות אשר מתעצמים ככל שנוקף הזמן. אומרים שארץ ישראל נקנית בייסורים. מי כמוכם, בני המשפחות השכולות, הורים שהגיעו לגבורות, מכירים בייסורים אלה. על אף הכאב והחלל שנפער עם נפול בנכם או בתכם, בחרתם בחיים. זו גבורה שהיא התגברות על הכאב המשתק, גבורה שהיא התגברות על הנטייה לשקוע בשכול ובחירה בחיים. גבורה שהיא בחירה בחיי משפחה ויצירה. אני מכיר גם את חשיבותה של גבורה זו לעם ישראל ולמדינת ישראל.

"מה שעומד למבחן הוא יכולת העמידה שלנו כחברה, ובמבצע 'צוק איתן' שוב הוכיחה החברה הישראלית את יכולת עמידתה. את העמידה האיתנה. ראינו את זה ברוח הלחימה של הלוחמים, אך ראינו את זה בקרב המשפחות בכלל, אשר ידעו שבניהן יוצאים לקרב תוך סכנת חיים וחירוף נפש. ראינו את זה אצל משפחות הפצועים בבתי החולים ובעיקר ראינו את זה אצל המשפחות השכולות. הרוח החזקה והאיתנה שמשדרת לשכנינו שאנחנו כאן לנצח.

"מי כמוכם, בני ובנות המשפחות השכולות, נדרשים בגבורת העמידה האיתנה, גבורת אי שבירת רוחנו. בכל פעם שאני פוגש בכם, אני מביט בכם בהערכה אין קץ ובאהבה גדולה. אתם בחרתם בחיים, ובכך אתם מהווים אות ומופת לכולנו".

שר הביטחון בוגי יעלון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון בוגי יעלון. צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
השארת תגובה