בחור ישיבה עריק, נעצר בביתו • מחר יחלו הפגנות 'הפלג'

לאור הארכת מעצרו של תלמיד ישיבה בגין עריקות – אנשי 'הפלג הירושלמי' מבטיחים: "מחר יתקיימו הפגנות סוערות בכל רחבי הארץ" • העציר טוען כי הוא נדרש לשבת שעות כשידיו מאחורי גבו, צה"ל: לא היה

צילום 'שישינייעס'
צילום 'שישינייעס'

ההפגנות חוזרות: ישראל מאיר טולדנו, תלמיד ישיבת 'מאירת שמועה' באשדוד', נעצר על ידי המשטרה הצבאית במוצאי יום הפורים, ונלקח למעצר בכלא 6.

היום אחר הצהריים הוא הובא לבית המשפט ביפו להארכת מעצרו, להגנתו התייצב בבית המשפט עורך הדין מנחם שטאובר מהאגף המשפטי של הוועד להצלת עולם התורה. בית המשפט האריך את מעצרו של תלמיד הישיבה ביומיים, ודיון נוסף בעניינו יתקיים ביום חמישי.

בוועד להצלת עולם התורה אומרים כי בחור הישיבה סיפר בתחילת הדיון כי הוא מוחזק בבידוד וכי הוא עובר עינויים ע"י הסוהרים.

עוד הוא סיפר, כי נאסר עליו לעמוד או לשכב על יצועו במשך היום וכי הוא מחוייב לשבת על כסא בתא המעצר שעות ארוכות.

בוועד הגדירו את הדברים, כ"אכזריות שלא נוהגים בה גם כלפי מחבלים וטרוריסטים, והיא שמורה במיוחד ללומדי תורה, העניין לא יעבור בשתיקה".

לאחר התייעצות במעונו של ראש הישיבה, הורה הגאון רבי שמואל אוירבך, כי "יש לצאת לרחובות למחאה אדירה ולמאבק על מעצרו של תלמיד הישיבה ועל רדיפת עולם התורה".

ההפגנות צפויות להתקיים מחר בשעות הצהריים.

בדובר צה"ל הגיבו לדברים: "העצור לא שיתף פעולה עם רשויות הגיוס ונעצר בגין השתמטות מגיוס. בעת ניסיון מעצרו ניסה לברוח ולכן עם הגעתו לכלא נשלח לבידוד. הוצאתו מאגף הבידוד תבחן מחר. כלל החיילים נדרשים לעמוד במצב נוח בעת ספירות, מסדרים ובמהלך ההליכה לחדר האוכל בלבד. בניגוד לנטען, החייל לא התבקש לעמוד כך לאורך כל היום".

השארת תגובה