האיחוד בשמאל: "להפיל מהשלטון את הקיצוניים"

יו"ר 'העבודה' בוז'י הרצוג ויו"ר 'התנועה' ציפי לבני הכריזו הערב במסיבת עיתונאים על ריצה משותפת, שבמסגרתה אם 'העבודה' תרכיב את הממשלה, יכהנו השניים ברוטציה ■ הרצוג: "בכל תחום שתשימו את האצבע יש דרדור ונסיגה. אני מביט בדאגה על המצב. רק ביחד ננצח" ■ לבני: "הקיצונים השתלטו על כל חלקה טובה, הם הופכים את המדינה למבודדת"

יצחק הרצוג. צילום: מפלגת העבודה
יצחק הרצוג. צילום: מפלגת העבודה

לאחר הפרסומים אודות האיחוד הצפוי בין מפלגת 'העבודה' בראשות בוז'י הרצוג, ל'התנועה' בראשות ציפי לבני. כינסו השניים מסיבת עיתונאים בה הודיעו על ההחלטה ועל הסכם הרוטציה שנחתם בניהם, בו הרצוג יכהן כראש ממשלה כשנתיים ולאחריו לבני תחזיק בתפקיד. זאת כאמור במידה ו'העבודה' תרכיב את הממשלה.

בפתח דבריו אמר הרצוג: "לפני שנה נבחרתי לראשות מפלגת העבודה בכדי ליצור אלטרנטיבה, בכל תחום שתשימו את האצבע יש דרדור ונסיגה. אני מביט בדאגה על המצב. הציבור שואל את עצמו מדי יום ובעיקר מדי חודש, כשהוא מביט בתלושי המשכורת שלו: האם ייתכן שמדינת ישראל הפכה לעול על יושביה?".

לטענתו, הציבור מאבד אמון מפני שכבר 6 שנים שלנתניהו אין תשובות. "הגיע הזמן לשינוי", אמר הרצוג. "יש דרך אחרת, דרך איחוד השורות ולכידות המחנה הציוני.  צריך ללכת ביחד כי רק ביחד ננצח. ציפי לבני ואני מציעים לכם אזרחי ישראל תקווה חדשה ועתיד טוב יותר, תקווה לממשלה מעורבת ואכפתית, רצינית ויוזמת".

"בבחירות האחרונות לפני שנתיים מחנה המרכז לא הצליח להיות ביחד וקיבלנו הידרדרות", הוסיף הרצוג. "הבטחתי כשנבחרתי, שבמשמרת שלי זה לא יקרה, טובת המדינה לפני הכל, לבני ואני מכירים שנים רבות, בתקופות האחרונות ניהלנו דיאלוג ממושך במיוחד על המהות, והיה ברור שאת השינוי נעשה ביחד".

במהלך נאומו הזכיר את הסכם הרוטציה שנחתם עם לבני. "מפלגת העבודה בראשותי תוביל את הרשימה המשותפת, וכשנקבל מנדט מהנשיא, אני אכהן כראש הממשלה בשנתיים הראשונות, ולבני תכהן בשנתיים לאחר מכן".

"אין לי ספק שהמהלך יעורר שאלות", חתם הרצוג. "ואני לא מפחד מכך. בעיקר לא מאלה שאומרים אני ואני ואני, הגיע הזמן לאפסן את האגו, האזרחים רוצים מנהיגים ששמים את טובת הציבור לפני טובתם האישית. השילוב של העבודה והתנועה ואלו שיגיעו בהמשך מובילה לתקווה. נפעל במישור המדיני, נפעל ללא לאות להורדת יוקר המחיה והדיור".

לאחר דבריו אמרה לבני: "אני כאן כדי לייצר את מכפיל הכח שיחליף את השלטון בישראל. אני כאן כי אני מאמינה שהרצוג ראוי להיות ראש הממשלה הבא של ישראל. הרצוג הוא אדם ראוי וערכי ויהיה ראש ממשלה מצוין, זה הבסיס לשיתוף. השותפות הזאת תאחד לא רק אותנו, אלא את כל המחנה הציוני כולו שקץ בשלטון הימין הקיצוני".

"האיומים שעומדים נגד המדינה", הכריזה לבני. "מחייבים אותנו להלחם במפלגות הימין הקיצוני, הם הופכים את המדינה למסוגרת ומבודדת, ומנוכרת גם לאזרחיה. הקיצונים השתלטו על כל חלקה טובה בליכוד שהיה פעם הבית שלי והם הופכים את המדינה שלנו למדינה מבודדת, מסוגרת ומנוכרת גם לאזרחיה שלה".

לדבריה, למהלך הזה קדמו פגישות רבות בכדי לוודא שהם חולקים את אותו 'חזון'. "ידענו גם מחלוקות בינינו", אמרה לבני. "אבל אני מיישרת מבט ואומרת, אנחנו חולקים את אותו חזון ואותה משימה, והיא יותר חזקה מכל מחלוקת. אנחנו יודעים לא רק לכתוב על הטרור, אלא גם נלחם בו בכוח ולא נעשה איתו עסקאות".

בסוף דבריה אמרה לבני: "אנחנו נצליח, כי אנחנו לא מפחדים אחד מהשני אלא סומכים אחד על השני, אנחנו יוצרים היום את מרכז המפה הפוליטית מול הימין הקיצוני. אחרי שמיצינו את כל דיוני התוכן, מה שהשפיע באמת על החלטה זאת החברות בנינו, אני יודעת שזה דבר נדיר בפוליטיקה אבל הנה זה קורה".

השארת תגובה