מה אני מרוויח מהשידוך? // נשאר במשפחה

חתונת-שטפינשט-אשלג-צילום-יהודה-פרקוביץ-4
חתונת-שטפינשט-אשלג-צילום-יהודה-פרקוביץ-4

מדי פעם אני שמה לב שאנשים מתייחסים לשידוך שלהם כעיסקה. והעמדה שלהם היא של רווח והפסד. מה אני מרוויח מהשידוך הזה? למה שאפנה לשידוך מסויים אם אין לי בו רווחים? שימו לב רווחים לא שאיפות. לשאוף תמיד טוב, לחפש רווחים זה לא לחפש שידוך.

חלק מהשאיפות הסמויות או הגלויות של האדם נרכשו בבית ההורים, דוגמא, לבחור מבית שהיתה בו בעיה כלכלית תמידית, הסבירו תמיד כשהיה ילד, שאי אפשר לספק לו מה שהוא מבקש כי "מה לעשות, אין כסף…" הדבר גרם לו לגדול עם שאיפה חזקה לבנות לעצמו אפשרות של "לי זה לא יקרה, לא אעבור עם ילדי שוב מצב כלכלי כמו שאני עברתי בילדותי", ולכן אחת השאלות הראשונות בברורים שבחור זה מברר, תהיה בנושא הזה.

לפעמים מי שמחפש כסף, לא מוכן בעצמו להוציא כסף.

בפגישה שהיתה, שאל הבחור מספר פעמים את הבחורה כמה היא מרוויחה. בסוף הפגישה, הוא התנצל שהוא לא קנה שתיה כי הוא לא רצה להפר את הרצף בשיחה. שאלתי אותה: היה רצף בשיחה?

היא: בכלל לא. היו הרבה שתיקות מביכות ולא היה כל כך על מה לדבר.

מעניין… האם הבחור שאל על המשכורת שלה והחליט שהיא לא בשבילו ולכן הוא לא רצה להשקיע בפחית שתיה?…

רווח יכול להיות כל דבר שאדם ממוקד בו, שואף לו ולא מצליח להשיג בעצמו. מראה, כסף, כבוד, ייחוס…

כשמישהו מחפש כבוד בשידוך לפעמים הוא מרגיש שהערך שלו נמוך, ואם השידוך יהיה מכובד, יכבדו אותו לא בגלל עצמו, אלא בגלל ההצלחה שלו בכך שהוא קיבל משפחה מכובדת. בבחינת, אמור לי מי ידידיך ואומר לך מי אתה.

זה מה שהרגיש בחור אחד, ולכן, הוא אמר לבחורה שהוא פגש, "אני נפגש רק עם שידוכים מכובדים…", שאלה אותו החורה: ואיך אני בעיניך?

ענה הבחור: אמנם לא כל כך מכובדים, אבל יותר מאיתנו.

ענתה היא: זה לא מה ששאלתי… השאלה במי אתה מעוניין, בי או במשפחתי?

או במילים אחרות, אתה כל כך נעול על הנושא המשפחתי עד שאתה כלל לא רואה אותי. אני כנראה, לא מספיק מעניינת אותך, איתי אתה מצפה שתסתדר, האם מה שחשוב לך זה רק הרווח המשפחתי שתקבל?

ולפעמים יש כאלו שחושבים שלהינשא להם זה הרווח הגדול, ומי שתקח אותם תצטרך לשמוח בזה.

התקשר אלי מישהו שחיפש שידוך לפרק ב'. אינני שדכנית, ובכל זאת הקשבתי לו. הוא אמר שהוא גרוש, והוסיף בגילוי לב, את יודעת, חשוב שהיא תהיה אשה עובדת, כי אני לא עובד (לא בגלל שהוא לומד).

השיחה השאירה אותי במחשבה שעלתה בדעתי: אתה מחפש מישהי שתעבוד במקומך? למה שהיא תסכים? רק בגלל שכבוד להינשא לך? תחשוב טוב ותאמר, מה אתה נותן לשידוך, אחר כך תדבר על מה שאתה מצפה לקבל.

ואי אפשר בלי להביא כאן סיפור על בת להורים גרושים שאומרת לי מה היא מחפשת במילים "השאיפה שלי שבבית שלי יתנהל שולחן שבת יפה כהלכה כמו בכל הבתים".

אני: מה את מתכוונת ב"כל הבתים"?

היא: בית רק עם אמא, הוא לא בית כמו עם שני ההורים. אני שואפת לבית עם שלום בית ושולחן שבת שלם. כמו בכל הבתים.

גם הבחורה הזאת מחפשת משהו שלא היה לה. תנו דעתכם שיש הבדל בין חיפוש רווחים למימוש שאיפות. הרווח אינו קשור לשידוך עצמו, השאיפות – כן.

השארת תגובה