בוגרי מכון "לומדה" מציגים: מבחר יינות משובחים שיפרצו בקרוב לשוק היין

קורס הייננות של מכון "לומדה", שהוא היחידי באיכותו וביוקרתו הקיים בקרב הציבור החרדי, כבר קנה לו תהילה, בדמות שורה קסומה של יקבי בוטיק חדשים שהוקמו בעשר אצבעותיהם של בוגרי המחזורים הראשונים של הקורס, וביניהם יקבים כאלה שכבר משווקים כ-35 אלף בקבוקי יין בשנה, ואשר תוצרתם ממותגת בקטגוריות הראשונות של מביני היין

3A9A6289
3A9A6289

מכון "לומדה" עשה זאת השבוע שוב, בפעם השלישית. עשרות בוגרי המחזור השלישי של קורס הייננות של "לומדה", הציגו השבוע את פרי-ביכוריהם, "עבודת גמר" אם תרצו, במסגרת טקס חגיגי של חלוקת תעודות למסיימים בהצלחה.

יינות מיינות משובחים הוצגו בידיהם בחדוות-יצירה בלתי מוסתרת. כדי להשלים את המזג, הוגשו גם גבינות וזיתים, וניחוחותיהם, יחד עם קול שקשוקי הכוסות, מילאו את החלל. היינות היו מזני מרלו, קברנה סוביניון, ועוד אחרים, ממטעי ענבים במגוון איזורי-איכות בארץ ישראל.

פתח וניהל את האירוע, הרב מיכאל ווינט, מנהל מערך הלימודים במכון "לומדה", שציין, כי מדובר בקורס יחיד בעולם לציבור התורני, ולכן נוהרים אליו אוהבי יין מכל צבעי הקשת ומכל קצוות הארץ, ובדיוק כגפן – שכנסת ישראל נמשלה אליו – הכולל בתוכו זמורות, אשכולות, קנוקנות ועלים. בפתח דבריו הודה למשרד התיירות על החסות ועל הגיבוי; ליינן פטריק חבבו, יינן מקצועי מהשורה הראשונה, שניצח על העברת הקורס כולו, ולא רק שעקב אחר כל פרט ופרט, אלא חלק את כל סודותיו – נכנס סוד יצא יין – עם תלמידיו, דבר שלא כל כך שכיח בעולם ההרצאות, בו הסודות האמתיים, ננצרים בקפידה, או נמכרים תמורת תשלום נפרד; וכמובן למייסד מכון "לומדה", הרב יעקב ירוסלבסקי, על התמיכה וההמרצה לכל אורך הדרך. המנחה סיפר לקהל האורחים, כי התלמידים קיימו לימוד התנסותי במעבדת יין ועשו סטאז' מעשי באופן מלא, בתקופת הבציר, באחד היקבים בארץ, תמורת שכר, וכן לאורך השנה קיימו סיורים מודרכים בכרמים וביקבים.

את ברכת משרד התיירות ומנכ"ל המשרד, הביא לטקס, ד"ר ירון ארגז, מנהל אגף מחקר סטטיסטיקה וניהול ידע במשרד התיירות, שהביע שמחתו שהקורס נתן כלים מקצועיים כיצד לייצר יין. "גדולה לגימה שמקרבת", יין הוא פקטור מרכזי בהכנסת אורחים, ומכאן ההקשר בין הקורס למשרד התיירות.

היינן, מר פטריק חבבו, אמר בדבריו, כי עלה מארץ היין להתיישב בארץ חמדה טובה, ומאז נקשר לאדמתה ולגפניה, שבסגולתם להניב יינות טובים. מתוך סיפוק בלתי מוסתר, ציין, שבוגרי הקורס הגיעו להישגים מדהימים, וייצרו סוגי יינות שעשרות שנים חולפות, עד שמגיעים לאיכויות כאלה. "בכל הצמתים הבאים שלכם, אם ביין או בכל דבר אחר, לא חשוב לי מה שתעשו, חשוב שתעשו זאת ברמה מקצועית. הטלפון שלי יהיה פתוח וזמין עבורכם לכל שאלה והדרכה". בהתייחסו לתלמידי הקורס אמר, כי בהגיע בנו-יחידו לבר מצוה, היה קשה לו לברך "ברוך שפטרנו", וכי כך הוא מרגיש גם עתה בסיום הקורס.

נציג התלמידים, הר"ר יעקב דדון, אמר בדברי ברכתו, כי הוא כבר השתתף ברשימה ארוכה של קורסים והשתלמויות במגוון תחומים, והוא יכול להעיד, כי הקורס הזה הוא מקצועי ביותר. שמחתי על כל מפגש שהגעתי לכאן. "חודשיים תמימים, היינן הקצה לנו, רק בכדי שנכיר את פרי הגפן", והוסיף כי פטריק עשה עבודה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר. הוא גילה כי בוגרי הקורס סיכמו ביניהם על ייזום מפגש חודשי להפריה הדדית במקצוע הייננות. נציג נוסף מטעם התלמידים, הר"ר יהושע פוריס, דיבר על הגפן באספקלריית חז"ל, והודה ליינן, מר פטריק, ולהנהלת "לומדה".

נאום נעילה מאלף הושמע בידי הג"ר דוד טהרני שליט"א מרבני ביתר עילית ומחבר ספר יין לנסך, ששזר בדבריו חידושי תורה ואגדה על היין.

בתום הטקס חולקו התעודות המיוחלות, כשלמצטיינים במיוחד חולקו תעודות מיוחדות, לקול תשואות קהל האורחים.

תעודת הערכה מיוחדת, הוענקה למנהל המקצועי של הקורס, היינן מר פטריק חבבו, מידי מייסד מכון "לומדה" הרב ירוסלבסקי, כאות הוקרה על פועלו הנמרץ בניהול וליווי הקורס.

תגובה אחת
  1. האם הולך להיפתח קורס נוסף כזה??????

השארת תגובה