בבית היהודי לא מוותרים: "נתניהו יעמוד בהתחייבותו כלפי מפוני עמונה"

השר נפתלי בנט אמר הבוקר כי אין אפשרות מבחינתו כי ההבטחה שניתנה למפוני עמונה כי המדינה תקים עבורם מאחז חדש – לא תקויים. "ראש הממשלה יעמוד בהתחייבות", אמר בנט. חברי סיעתו השמיעו דברים דומים

נתניהו ובנט | צילום: דוברות הכנסת
נתניהו ובנט | צילום: דוברות הכנסת

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי אומר כי מפלגתו תעזור לראש הממשלה נתניהו למצוא את היכולת להקים יישוב חלופי למפוני עמונה. "אני מקווה שהלימוד יהיה דרך הראש ולא דרך הרגליים", אמר סמוטריץ' בראיון לרשת ב'.

סמוטריץ' הוסיף ואמר כי יש התחייבות חתומה של נתניהו לתושבי עמונה להקים את היישוב, וכי משמעות הקפאת הבנייה תהיה הקמת מדינה פלסטינית. סמוטריץ' הדגיש כי הממשלה קיבלה מן הציבור מנדט להנהיג מדיניות לאומית-ימנית. עם זה, סירב להתייחס לשאלה כיצד תנהג מפלגתו אם לא יקום יישוב חלופי כזה.

בנוסף, כמה משרי הממשלה מתרעמים על החלטתו של ראש הממשלה לבחון שוב את הקמתה של התנחלות חדשה למפוני עמונה בשל בקשתו של הנשיא טראמפ. הבטחות צריך לקיים הם אמרו אתמול לפני ישיבת הממשלה.

תוך כך,יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט נאם הבוקר (שני) בפני חברי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב המתכנסים בימים אלו בירושלים.

השר בנט התייחס לדיווחים לפיהם ראש הממשלה מתכוון לסגת מהתחייבותו להקים ישוב קבע חדש למפוני עמונה, "אני בטוח שנתניהו יעמוד במילתו". התחייב בנט.

השארת תגובה