שבדיה הציעה למנות "שליח מיוחד לסכסוך", במשרד החוץ לעגו לה

"בהתחשב בהצלחה יוצאת הדופן של הממשלה השבדית הנוכחית בעשיית שלום בכל רחבי העולם, אנחנו אסירי תודה על ההחלטה סוף סוף לפתור את חוליי האזור שלנו. מדוע הם לא יכלו לחשוב על מינוי כזה מוקדם יותר?" נאמר בהודעת משרד החוץ להצעת שרת החוץ השבדית

בנין הפרלמנט בשבדיה
בנין הפרלמנט בשבדיה

בנאום שנשאה שרת החוץ השוודית וולסטרום בפני הפרלמנט, ציינה כי "פלסטין" מציינת בימים אלו 50 שנות כיבוש על ידי ישראל, וכי שוודיה תמשיך בפעילותה למען השכנת שלום בין ישראל לפסלטינים ואף תמנה ותשגר לשם כך שליח מיוחד".

לדבריה, במהלך ביקורה ברשות הפלסטינית בחודש דצמבר האחרון או אז ראתה במו עיניה כיצד תקווה יכולה להפוך לייאוש – היא הוסיפה וציינה, כי על ישראל ליישם את החלטה 2334 של מועצת הביטחון וכן את החלטות ועידת פריז משום שרק כך יוכלו להיווצר מחדש התנאים לחידוש תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים".

יצוין כי שרת החוץ השבדית נחשבת לעוינת במיוחד את ישראל, כאשר במהלך ביקורה באזור לפני שבועות אחדים היא הוחרמה על ידי ירושלים ומרכז ביקורה התקיים בשטחי הרש"פ וברמאללה במוקעטה.

בישראל למודת הניסיון למול הפרובוקציות מצד שבדיה החליטו להגיב בצורה לעגנית לדבריה של ולסטרום, בהודעה שפרסם דובר משרד החוץ עמנואל נחשון נאמר: "בהתחשב בהצלחה יוצאת הדופן של הממשלה השבדית הנוכחית בעשיית שלום בכל רחבי העולם, אנחנו אסירי תודה על ההחלטה סוף סוף לפתור את חוליי האזור שלנו. מדוע הם לא יכלו לחשוב על מינוי כזה מוקדם יותר?".

השארת תגובה