שינוי אווירה: איך להפוך את החלל למשפחתי וחם?

הבית הוא המפלט שלנו, המקום הפרטי שלנו ושל בני משפחתנו. וככזה צריך לדאוג שהאווירה בו תהיה המזמינה והנעימה ביותר • המעצבת מירי פיקרסקי רובין בטיפים פרקטיים

צילום: ניר עצמון
צילום: ניר עצמון

אם אתם מרגישים שמתאים לכם שינוי קטן בבית שיהפוך את המבצר שלכם למקום שנעים יותר להיות בו, אז מירי פיקרסקי רובין, המעצבת של מותג הצבע BG PAINT מציעה לכם כמה טיפים איך להפוך את החלל למשפחתי, נעים וחם.

1. בחירת הצבעים לקירות – לבחירת הצבע בחלל חשיבות עליונה. צבע יכול "לסגור" ו"לפתוח" את האווירה. בחירה טובה היא כזו שתגרום לכם להרגיש טוב. לכן, חשוב קודם כל להבין – איזו אווירה רוצים ליצור בחלל ובהתאם למה שרוצים, לבחור את הצבע. חשוב להתאים את הגוונים למטרה של החדר, לחדר משפחה לדוגמא, מומלץ לבחור בגוונים חמים (צהובים, כתומים ואדומים) כדי ליצור חדר עוטף, נעים וחמים. מנגד, אפשר לצבוע את הקירות בגוונים בהירים, בעלי נטייה חמה, ולהוסיף קיר אחד שצבוע בגוון חזק יותר שישבור את הבהירות. כשרוצים לשלב שני גוונים או יותר, מומלץ לבחור צבעים מאותה "משפחה" וחשוב לעשות זאת במתינות, כדי לא ליצור עומס ויזואלי.

2. חיבור בין הקירות לתקרה – לרוב, צבע התקרה שונה מצבע הקירות וכדי ליצור המשכיות ולא להדגיש את ההפרדה, כדאי להתייחס גם למפגש שבין הקירות לתקרה. אם התקרה בביתכם גבוהה, ניתן לרדת עם צבע התקרה לקיר עד לגובה 30-40 ס"מ ולסיים את צבע התקרה. כשמדובר בגוונים בהירים, אפשרות נוספת היא לצבוע את התקרה בגוון זהה לגוון הקירות. כמו כן, ניתן גם להשתמש בקרניז שיוצר הפרדה דקורטיבית בין התקרה לקירות החדר.

3. צביעת ריהוט – יש כיום מגוון צבעים המתאימים לרהיטים ולכן כשרוצים לחדש ולשדרג את החלל, ניתן לצבוע את הריהוט ואפילו את דלתות החדרים. זו דרך נהדרת להשלים את המראה המשפחתי שברצונכם ליצור בבית.

4. פריטים משלימים – למעט צבעי הקירות והתקרה, יש חשיבות גם לווילונות, לשטיחים, לריהוט ולתאורה. כדי שהחלל יהיה עוד יותר משפחתי, קחו חלק ביחד עם כל בני המשפחה בשיפוץ- צבעו ביחד, בחרו את הצבעים ביחד והפכו את זה לחוויה משותפת. אפשר אפילו לצייר תמונה משותפת שכולם שותפים לה, להכין מסגרת עץ לתמונות ולצבוע אותה ועוד מגוון אפשרויות שיצרו חדר מיוחד שהוא רק שלכם.

מותג הצבע BG PAINT מקבוצת אשטרום. טל': 08-6874236, אתר: http://www.bg-paint.co.il/

צילום: ניר עצמון

השארת תגובה