יהודי צרפת מודאגים: לה פן תאסור על אזרחות ישראלית וכיפות גדולות

מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן, הצהירה אמש כי תאסור על יהודי צרפת להחזיק באזרחות כפולה ואלה יצטרכו להכריע – אזרחות ישראלית או צרפתית. בנוסף, הצהירה כי תאסור על לבישת כיפות גדולות במרחב הציבורי

דגל צרפת
דגל צרפת

יהודי צרפת מודאגים: לאחר שהצהירה כי אם תבחר תאסור על סממנים דתיים במרחב הציבורי, כולל כיפות, הצהירה אמש (חמישי) מועמדת הימין הקיצוני לנשיאות צרפת, מארין לה פן, כי תאסור על אזרחי צרפת להחזיק באזרחות כפולה של מדינה שאינה מדינה אירופית.

לה פן הבהירה כי מבחינתה לא תאסור על להחזיק באזרחות רוסית, למרות שרוסיה אינה באיחוד האירופי, זאת משום שרוסיה נחשבת לחלק מ״אירופה של האומות״.

עם זאת, כשנשאלה על מקומה של ישראל בתוך תכניתה, בשל הקהילה היהודית הגדולה בצרפת, ענתה כי "ישראל היא לא מדינה של האיחוד האירופי, ולא רואה בעצמה כזו". לפיכך, אין סיבה לאפשר אזרחות כפולה ישראלית-צרפתית.

משמעות דבריה של לה פן, שיהודי הקהילה המחזיקים באזרחות כפולה יצטרכו להכריע על איזו אזרחות לוותר.

בנוסף, חזרה לה פן על הצהרתה כי תאכוף את האיסור על לבישת סממנים דתיים במרחב הציבורי, כולל כיפות. כשנשאלה האם תאסור על לבישת צלב, הסבירה כי צלב הוא סממן קטן וכיפות קטנות גם כן היא לא תאסור. העיתונאים הצרפתים השתעשעו אמש בטוויטר מה כוונתה בכיפות קטנות ואחד מהם הסביר, שככל הנראה היא התכוונה לכיפה בגודל 3 או 4. העיתונאים הוסיפו, כי השוטרים הצרפתים יצטרכו להסתובב עם סנטימטר ולבדוק את קוטר הכיפה.

 

 

תגובה אחת
  1. יהודים, בואו הביתה. מקומכם בישראל!!

השארת תגובה