נמשך המשבר באל-על: המנכ"ל התנצל, הטייסים מאשימים אותו במשבר מכוון

באיגוד הטייסים מאשימים, כי ההנהלה יוצרת במכוון משבר תוך ניסיון להלך איימים על הטייסים – "בהנהלת החברה חשבו שיצליחו להפריד בין הטייסים הוותיקים לחדשים, ובכך ליישם את הרפורמה המבקשת להעביר מתפקידם טייסים בני 65 ומעלה"

5570578099099640360no-32rxkbmqx35yekv9ehdk3u
5570578099099640360no-32rxkbmqx35yekv9ehdk3u

גל השביתות בחברת אל-על על רקע הסכסוך המתמשך בין ועד העובדים להנהלת החברה, הביא אמש (שלישי) את מנכ"ל החברה דוד מימון להתנצל בפני אלפי הנוסעים שטיסתם בוטלה ברגע האחרון על אי הנוחות ועגמת הנפש שנגרמו להם.

"זה לא סוד שאל על חווה ימים קשים ואני רוצה לנצל הזדמנות זאת להתנצל באופן אישי בפני הנוסעים שחוו חוסר נוחות עקב הבעיה שנוצרה. אנו מנסים לפתור את הבעיה במהירות האפשרית".

בהודעה שפרסמו באיגוד הטייסים, הואשמה הנהלת החברה בכך שהיא יצרה משבר מכוון. לדבריהם, ליבת המחלוקת נסובה סביב כוונת החברה להעביר טייסים בני 65 ומעלה, לתפקידים מנהליים אחרים בחברה.

לטענת הטייסים, "הוחלט ליצור משבר מכוון וידוע מראש עם הטייסים ולפעול לקיצוץ מאסיבי בשכרם בכל מחיר, תוך כדי המשך ניהול מו"מ על תנאיהם".

הם מאשימים, כי "בהנהלה קיוו שהפעולות שננקטו כנגד הטייסים בחודשים האחרונים יגרמו לכך שהם יירתעו מלהביע התנגדות להנהלה, וכן שהטייסים הצעירים, שלהם יש עדיין שנים רבות עד הגיעם לגיל 65, לא יגלו התנגדות למהלך, או לחילופין, תביא למשבר ולפגיעה בנוסעים שאותה יהיה קל לייחס לטייסים, פגיעה שתייצר דעת קהל כנגד הטייסים. בכך אישר הדירקטוריון להנהלה לייצר את המשבר שאנחנו עדיין בעיצומו".

בהנהלת אל על מסרו בתגובה: "הדברים המיוחסים כביכול להנהלה ולדירקטוריון בהודעת נציגות טייסי אל על הם שקר וכזב ממוחם הקודח של ניר צוק וחבריו לנציגות. אנו קוראים לטייסים להתעשת ולציית לצו בית המשפט שקבע כי עליהם לשוב לעבודה סדירה ולחדול משיבושי הטיסות".

השארת תגובה