שקד מודה: "היום הזה הוא יום קשה; בקרב עמונה הפסדנו"

לנוכח פינוי הישוב עמונה כתבה שרת המשפטים איילת שקד כי "נכון שבקרב עמונה הפסדנו, אבל ניצחנו זירות אחרות – חוק ההסדרה והקמת ישוב חדש"

עמונה (צילום: רויטל הלברשטט)
עמונה (צילום: רויטל הלברשטט)

לנוכח פינוי הישוב עמונה מודה הבוקר (רביעי) שרת המשפטים איילת שקד בתבוסת מפלגתה. עם זאת היא אומרת כי בזכות עמונה הימין רושם נצחון משמעותי.

"היום הזה הוא יום קשה. קשה מאוד. פינוי של 40 משפחות יהודיות בלב ארץ ישראל", פתחה שקד את מכתבה. "לצערי, על אף המאמצים הרבים שעשינו, למרות הימים והלילות שהושקעו במניעת החורבן המיותר הזה, לא הצלחנו למנוע את הפינוי המיותר והכואב והאכזר על היישוב עמונה".

שרת המשפטים הוסיפה, כי "אנחנו עדיין מחכים לפסיקת בג"צ ומקווים שניתן יהיה להעתיק את היישוב לחלקות סמוכות". לדבריה, "אולי קשה לראות זאת כרגע, ברגעים בהם העין מוצפת בדמעות, אך למרות הכל, למרות הכאב העצום והמראות הקשים עלינו לזכור כי עמונה היא ציון דרך. היא ציון דרך כי תושביה הגיבורים של עמונה הצליחו, חמישים שנה אחרי שחרור יהודה ושומרון ועשרים שנה אחרי הסכמי אוסלו האומללים, לשנות את כיוון ספינת ההתיישבות".

"הם הצליחו כיון שהתמודדותם האמיצה חייבה אותנו להפסיק להפקיר את המגרש המשפטי לארגוני השמאל הקיצוני, ולבנות אלטרנטיבה משפטית המחזקת את מה שמוסרית ברור לכולנו – זכותם של היהודים להתיישב בכל רחבי ארץ ישראל".

עוד כתבה שקד, כי "בזכות עמונה, הצלחנו לאחוז את השור בקרניו ולהפסיק את ה"LAWFARE", הלוחמה המשפטית של ארגוני השמאל, על ידי בניית אלטרנטיבה משפטית, שתאפשר סוף סוף למתיישבים היהודים לחיות את חייהם בנחת ללא חשש מעתירות שכל מהותן הוא חורבן ופגיעה בזכותו של העם היהודי על ארצו". כמו כן ציינה כי "בזכות עמונה, לראשונה זה שנים יוקם ישוב חדש ביהודה ושומרון".

"נכון, בקרב עמונה הפסדנו", סיימה את דבריה, "בימים קשים כאלו קשה לראות את נקודות האור המנצנצות במרחק. המחיר שמשלמות משפחות עמונה הוא כבד מנשוא. אך עמונה היא אבן דרך משמעותית בדרך לניצחון במאבק על זכותנו על הארץ הזאת. במאבק הזה ננצח כי רוחם של תושבי עמונה מחייבת אותנו לכך".

השארת תגובה