הלחץ החרדי עבד: נתניהו וליברמן סיכמו; 650 יחידות דיור בביתר

לאחר שבסבב הקודם של אישורי הבנייה התעלמו בממשלה מהציבור החרדי, סיכמו הערב שר הביטחון וראש הממשלה על בניית 3 אלף יחידות דיור ביהודה ושומרון, 650 מתוכן בביתר עילית

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו

לאחר ההקפאה ועם כניסתו של טראמפ לתפקיד, ממשיכה ממשלת נתניהו לאשר בניית יחידות דיור ביהודה ושומרון. הערב (שלישי) סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן על מתן אישורים לבניית למעלה מ-3,000 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. כ-2,000 מתוכן הינן יחידות המוכנות לשיווק מיידי והשאר בשלבים שונים להפקדה ולתוקף.

"ההחלטה באה כחלק מהחזרה לחיים נורמליים ביהודה ושומרון והתנהלות המאפשרת מענה אמיתי לצרכי החיים והדיור", מסרו במשרד הביטחון. כזכור, בשבוע שעבר הוחלט על בניית 2,500 יחידות דיור ביהודה ושומרון.
הבשורה המשמחת לציבור החרדי, אישור 650 יחידות דיור, לאחר שבפעם הקודמת לא אישרה הממשלה בנייה בעיר החרדית שבהרי יהודה, מה שגרר זעם רב מצד נציגי הציבור.

השר ליברמן הגיבו להחלטה: "אנו נמצאים בתקופה חדשה בה החיים ביהודה ושומרון חוזרים למסלול נורמאלי ותקין וניתן מענה הולם לצרכי החיים באזור".

שר הפנים אריה דרעי, שנפגש עם נתניהו אחרי האישור הקודם של אלפי יח"ד ביו"ש וקבל בפניו על אי הכללת החרדים באישורים, אמר הערב: "ביתר עילית זקוקה לדירות חדשות בשל הביקוש הרב הקיים במגזר החרדי לפתרונות דיור. אני משוכנע כי בהמשך יינתנו אישורים נוספים בביתר עילית כעיר חשובה ומתפתחת".

להלן רשימה חלקית של המקומות בהם אושרו יחידות הדיור:

בית"ר עלית כ- 650
אלפי מנשה כ- 700
אורנית כ- 200
נופים כ – 50
בית אריה כ – 650
אפרת כ- 30
נוקדים כ- 150
גבעת-זאב כ- 150
שבי-שומרון כ -70
קרני שומרון כ- 100
שילה כ- 100
מצודות יהודה כ- 100
כפר אלדד כ–80

השארת תגובה