"מלון האסירים": האקרים השתלטו על המלון ודרשו כופר לשחרור 'בני הערובה'

לא מדובר בתסריט דמיוני, אלא בסיפור אמיתי שהתרחש השבוע במלון יוקרה הנמצא בפרבר אוסטרי המשקיף להרי האלפים • האקרים אנונימים שפרצו למערכת הבקרה של המלון חסמו את הגישה לכל דלתות המלון ודרשו כופר לשחרור 'בני הערובה'

מלון Romantik Seehotel Jäegerwirt האוסטרי. עוד קורבן לסחיטת האקרים
מלון Romantik Seehotel Jäegerwirt האוסטרי. עוד קורבן לסחיטת האקרים

גם בעידן שבו הטכנולוגיה מנצחת על כל דמיון והופכת כמעט כל חלום למציאות, תסריט 'בני הערובה', שנראה כי נלקח מאחד מסרטי האימה, היה הדבר האחרון שציפו לו מנהלי המלון האוסטרי Romantik Seehotel Jäegerwirt. מערכות הבקרה של המלון, שרמת האבטחה שלה ככל הנראה במצב ירוד, נפרצה בסוף השבוע האחרון על ידי האקרים שהשיגו שליטה מלאה על דלתות הנופשים והיציאה מחדרי המלון נחסמה עד לתשלום דמי ה'כופר' שדרשו הפורצים.

ההאקרים, שניצלו את העובדה שהמנעולים אלקטרוניים ונפתחים על ידי כרטיס מגנטי כדי להפוך את האורחים לאסירים, לא הסתפקו רק בזה אלא השתלטו גם על מערכת הזמנת החדרים של המלון ומערכות נוספות, מה שבעצם שיתק את פעילותו לחלוטין. מנהלי המלון, שהזעיקו את יחידת הסייבר של המשטרה האוסטרית, הופתעו לגלות כי לשלטונות אין כל דרך לסייע במאבקי סייבר מהסוג הזה ונאלצו לשלם את דמי הכופר שעמד על סך 15,000 אירו – כ-60,000 שקלים.

ההאקרים, שככל הנראה התלהבו מרעיון 'משיכת הכספים' החדש, אכן שיחררו את חדרי המלון עם קבלת התשלום, אך השאירו לעצמם 'דלת אחורית' ותוך זמן קצר שבו והשתלטו על המלון, שהפך בשנית – לכלא. מנהלי המלון, שכבר הספיקו להזעיק מומחים בתעשיית הסייבר, אמנם נאלצו לשלם שוב את תשלומי הכופר, אך לשמחתם, המומחים הצליחו לסגור את ה'חורים' במערכת האבטחה בין פריצה לפריצה. מה שמנע חדירה נוספת למחשבי המלון.

לא עבר זמן רב מהקרב הרשתי מול ההאקרים והסיפור הפך לשיח-היום בענף התיירות האוסטרי. הנהלת המלון, שחששה לאבד את המוניטין שלה, פירסמה הודעת הבהרה ובה נכתב כי בעקבות המקרה המצער הוחלפו כל מערכות הבקרה והמפתחות האלקטרוניות של המלון בכלל והחדרים בפרט. כמובן, לא לפני שהדגישו כי מדובר ב'פרצה' שעלולה לקרות בכל מקום ורק במקרה היא זו שנפלה כקורבן.

תגובה אחת
  1. אוסטריה? אוסטרליה? יש הבדל? כתבים בורים.

השארת תגובה