רגע לפני שעזב את הבית הלבן: אובמה העביר 221 מיליון דולר לפלסטינים

שלושה שבועות בלבד לאחר שאפשר להחלטה אנטי ישראלית להתקבל במועצת הביטחון ורגע לפני שהוא עזב את הבית הלבן העביר אובמה מאות מיליוני דולרים לרשות הפלסטינית

ברק אובמה, צילום: הבית הלבן
ברק אובמה, צילום: הבית הלבן

רגע לפני שעזב: נשיא ארצות הברית ברק אובמה הספיק לנצל את שעותיו בבית הלבן להעניק מתנה לרשות הפלסטינית – 221 מיליון דולרים – כך עולה מדיווח בארצות הברית ולפי שעה אין אישור רשה מהבית הלבן.

לפי הדיווח, ממשל אובמה הפורש עקף את השליטה הרפובליקנית בקונגרס והוציא זמן קצר לפני השבעתו של הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, למעלה מ-227 מיליון דולרים. 221 מיליוני דולרים הועברו לרשות הפלסטינית, 4 מיליון דולר הוצאו עבור תכניות לטיפול בשינוי האקלים ומיליון ורבע דולר עבור ארגונים שונים של האו"ם.

מדובר בכספים שארה"ב התחייבה עליהם בעבר לרשות, אך עד כה בכירי הקונגרס הקפיאו את העברות הללו, אך אובמה החליט להפר את החלטת הקונגרס. בדרך כלל נהוג שהממשל מכבד את החלטות הקונגרס בנושא הקפאות מימון, אך במקרה זה דאג הנשיא היוצא להפר את המוסכמה הנהוגה.

יצוין, כי הכספים שהועברו לאו"ם ולתכניות לשינוי האקלים הועברו רגע לפני שממשל טראמפ נכנס ומפעיל את אג'נדת הבחירות שלו. כזכור טראמפ הצהיר כי אינו מאמין בשינוי האקלים ואף מינה אנשים שלא מאמינים בתאוריה הזו לתפקידים בכירים בנושא איכות הסביבה. כמו כן, הנשיא הנבחר הצהיר לאחר החלטת מועצת הביטחון של האו"ם כי יבחן את המימון האמריקני לאו"ם.

כזכור, שלושה שבועות בטרם עזב את הבית הלבן מנע אובמה וטו אמריקני במועצת הביטחון של האו"ם, מה שאפשר להחלטה אנטי ישראלית להתקבל במועצה.

2 תגובות
  1. לא מפליא שנשיא אנטישמי ומוסלמי חותר תחת ישראל!

  2. פרא אדם

השארת תגובה