האיראנים מגיבים לנתניהו: "כדאי שתהרוג פחות פלסטינים"

אחרי המסר ששיגר ראש הממשלה לעם האיראני, במשרד החוץ האיראני משרים הערב תגובה לדבריו של נתניהו. "אם העם האיראני כל כך חשוב לראש הממשלה הישראלי, כדאי שיהרוג פחות פלסטינים", נאמר בהודעה

איראן
איראן

אחרי שבסוף השבוע פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר לעם האיראני, הערב מתפרסמת כצפוי התגובה הנגדית.

בהודעה שמפרסם הערב דובר משרד החוץ האיראני, נאמר כי הודעת ראש הממשלה הציוני איננה שווה התייחסות וכי אין בכוונתם להגיב על דבריו מאחר ו"נאמרו שם דברים לא רלוונטיים".

יחד עם זאת בחר הדובר לסכם במשפט קצר את 'תגובת העם האיראני' למסר הפיוס ששיגר נתניהו בכך, ש"אם העם האיראני כל כך חשוב לראש הממשלה הישראלי, כדאי שיהרוג פחות פלסטינים".

כזכור, בהודעה המוקלטת ששיגר נתניהו לעם האיראני, ביקש רה"מ לפנות לאזרחי איראן, 'על גבם' של המנהיגים, "שמתי לב עם השנים, דיברתי רבות על המשטר האיראני ולא מספיק עם העם האיראני".

"בהודעה אז אני מקווה שהמסר הזה יגיע לכל צעיר איראני ולכל זקן, לדתי ולחילוני, לגבר ולאישה", כך ראש הממשלה.

בהמשך פונה נתניהו לרגש של האיראני הממוצע ואומר, "אני יודע שתעדיפו לחיות בלי פחד. אני יודע שאתם רוצים את היכולת לדבר חופשי, לאהוב את מי שאתם רוצים מבלי לחשוש מעינויים או תלייה. אני יודע שאתם רוצים לגלוש חופשי באינטרנט ולא לראות סרטונים כמו הסרטון הזה דרך רשת פרטית וירטואלית מצונזרת".

"יש לכם היסטוריה גאה. יש לכם תרבות עשירה. באופן טרגי, אתם כבולים ע"י עריצות תיאוקראטית", נתניהו הוסיף, "באיראן החופשית תוכלו פעם נוספת לפרוח ללא גבולות. אבל היום, משטר רשע מנסים להשאיר אתכם מדוכאים/למטה".

את המכתב סיים נתניהו במסר של פיוס, "אנחנו החברים שלכם, לא האויבים שלכם . אנחנו תמיד מבדילים בין העם האיראני והמשטר האיראני – המשטר האיראני רשע- העם לא; המשטר אגרסיבי -העם חמים".

"אני משתוקק ליום שבו ישראלים ואיראנים יוכלו פעם נוספת לבקר האחד את האחר באיספהן ובטהראן , בירושלים ובתל-אביב .
אסור שהפנאטים ינצחו. אסור שהאכזריות שלהם תכבוש את החמלה שלנו".

"שני העמים שלנו יכולים לעבוד יחדיו למען עתיד שליו יותר ומלא תקווה עבור שנינו".

השארת תגובה