מחאת 'אום אל-חיראן': עומסי תנועה כבדים; הבדואים עולים לירושלים

הבוקר יצאו שיירות ארוכות של מכוניות עם דגלים שחורים מהפזורה הבדואית בנגב לכיוון ירושלים במחאה על אירועי אום אל-חיראן • השיירות גרמו לעומסי תנועה כבדים בכביש 6 וכעת נרשמים עומסי תנועה בכביש 1 • צפו בתיעוד

עשרות כלי רכב יצאו הבוקר מהפזורה הבדואית בנגב לכיוון ירושלים, במסגרת מחאת המגזר הערבי נגד מדיניות הריסת הבתים בכלל ונגד אירועי אום אל-חיראן בפרט. בשל השיירות נרשמו עומסי תנועה כבדים בכביש 6 וכעת מדווח על עומסי תנועה בכביש 1 לכיוון ירושלים.

השיירות החלו לעשות את דרכן לירושלים, אז התכוונו המפגינים להקים אוהל מחאה מול משרד ראש הממשלה. אך זמן קצר לאחר שיצאו לדרך עצרה המשטרה את השיירות, דבר שהוביל לעומסים כבדים בכביש 6 לדרום ממחלף חורשים וכן בכביש 1 ממחלף ענבה למחלף לטרון.

המשטרה ממליצה לציבור הנהגים לבחור בדרכים חלופיות.

במחאה משתתפים גם שורה של חברי כנסת ערבים. ח"כ אחמד טיבי אמר לכלי התקשורת: "זהו צעד נוסף בשרשרת מחאות. זו מחאה נגד הריסות הבתים, הריגתו של יעקוב אבו אלקיעאן וההסתה המתמשכת של השר ארדן וצמרת המשטרה ונתניהו נגד הציבור הערבי".

לדבריו, "אנחנו נוהרים ברכבים שלנו כדי לעצור את השנאה וההסתה, אנחנו נעים בהמונינו כדי לדרוש הכרה בכפרים הלא מוכרים ולעצור את ההריסות ולדרוש הסדרה והרחבה..אנחנו נוהרים כדי לשחרר את גופתו של הקורבן יעקוב אבו אלקיעאן, גם לנו מגיע".

 

השארת תגובה