בצל הסכסוך עם 'איחוד הצלה'; במד"א מודים: "האמבולנסים שלנו איחרו"

במד"א עסוקים בסכסוך המתוקשר עם 'איחוד הצלה', אלא שמכתב פנימי שנחשף מעלה כי האמבולנסים של הארגון הגיעו לאחרונה באיחור למספר זירות וכי היו מקרים בהם כוננים לא שוגרו לאירועים

אופנוע ואמבולנס מד"א (אילוסטרציה)
אופנוע ואמבולנס מד"א (אילוסטרציה)

בצל הסכסוך המתוקשר בין מד"א ל'איחוד הצלה' חושף הבוקר (שני) עיתון "ישראל היום" מכתב פנימי מטריד של מד"א. "לאחרונה אירעו מספר מקרים שבהם זמן ההגעה של אמבולנס לאירוע היה ארוך בצורה בלתי סבירה", נכתב במכתב הפנימי שנחשף על ידי העיתונאית מיטל יסעור בית-אור.

במכתב, שנשלח לאחראי המוקדים ולקציני המשרות, מפורטות הסיבות למקרים בהם האמבולנסים של האחרון הגיעו לזירה "בצורה בלתי סבירה". בסיבות, עומס גבוה, השתהות של צוותים המלווים חולים לחדר מיון, חוסר רצון של מרחב אחד להעביר אמבולנס לטובת אירוע במרחב אחר וגם "התעלמות מהצורך בשיגור כוננים אקטיבי לאירועים".

בכתבה נטען כי שיגור הכוננים לאירוע נעשה ללא קשר להזנקת אמבולנס לזירה, מה שמעלה תמיהה על התנהלות הארגון לאור הסכסוך המתוקשר עם 'איחוד הצלה', במהלכו, כך נטען, מסרבים במד"א להעביר פירטי אירועים למתנדבי איחוד הצלה. כך מצוטט בכתבה בכיר באיחוד הצלה, שאמר כי "חוסר שיתוף הפעולה והעברת המידע עולה בחיי אדם. בשבוע החולף היו לפחות עשר החייאות שלא הצליחו, כאשר כוננים שלנו עומדים ברחוב ומתחננים שייתנו להם את מספר הבית".

במד"א מסבירים את המכתב כי "כבר היום זמני התגובה של מד"א מהמהירים בעולם. עם זאת, כארגון ההצלה הלאומי, מד"א מבצע באופן עצמאי ביקורות תקופתיות בשלל תחומים מפעילותו, וזאת במטרה תמידית להמשיך ולהשתפר ולצמצם את זמני התגובה והטיפול ולרענן בהתאם את נוהלי העבודה. המכתב פורסם במסגרת זו ואינו שונה מהנחיות אחרות שמרועננות מעת לעת".
באשר לטענות 'איחוד הצלה', הגיבו במד"א כי זה הינחה את כונניו לא להוריד את האפליקציה של מד"א, המאפשרת לקבל מידע על אירועי חירום בסביבתם באופן מיידי.

תגובה אחת
  1. הסיפור יצא מהקשרו, הכותרת של המכתב ממש לא מסבירה את מה שהוא אומר – מעבר לזה שגם אם כן, מדובר בארגון שמנסה לעשות בקרה עצמית

השארת תגובה