מארחת בפעם הראשונה? כך תעשי את זה ברבע שעה

אירוח בפעם הראשונה יכולה להיות משימה לא פשוטה בכלל, חשוב לך שהאוכל יהיה טעים, שהאורחים ייהנו, אבל בגדול הכי חשוב לך שהבית יהיה נקי ומצוחצח • המדריך לניקיון הבית ב-15 דקות

החלטת לארח בביתך ארוחה, בהתחלה זה היה נשמע כמו רעיון טוב אך כאשר מועד האירוח התקרב ובא, את מתחילה להבין שקשה מאוד להספיק לבשל, לארגן שולחן, להכין את הילדים וגם להספיק לנקות את הבית. בדיוק בשביל להקל עליך באירוח הראשון שלך רותי סלמון מנכ"ל חברת SC ג'ונסון הכינה לך את המדריך לניקיון הבית ב-15 דקות.

"דבר ראשון שעליך לעשות הוא לתכנן את האסטרטגיה שלך, קחי 30 שניות ותכתבי רשימה קטנה, איזה חדרים בבית הכי חשובים, החדרים אליהם האורחים יגיעו כגון פינת האוכל, מטבח, סלון והחדר החשוב ביותר שצריך להיות נקי- השירותים. בית שימוש לא נקי עלול לגרום לך למבוכה גדולה, הקפידי שהאסלה נקייה ומעלה ניחוחות נעימים. בחרי להתרכז בחדרים אלו, ואת שאר חדרי הבית סגרי, סביר להניח שהאורחים לא ישוטטו ויגיעו אליהם. המפתח להצלחתך בהכנת הרשימה הוא להתמקד בחדרים מרכזים ולא להישאר באותו מקום יותר מידי זמן, תמיד תעברי מחדר לחדר כך תנצלי את 15 הדקות במלואן. עלייך לזכור שאין זמן לניקיון מעמיק וכאשר המשימה היא ניקיון הבית ב-15 דקות כולם עוזרים, תאספי את הילדים הבעל וכל מי שבסביבה להתייצב למשימה".

ניקיון המטבח: הורידי כל דבר שנמצא על דלפק המטבח ושולחן האוכל, נקי את המשטחים בחומרים מחטאים בעלי ניחוח נעים. זרקי קליפת לימון ומעט מים חמים לתוך פח האשפה כאשר הוא ריק- פעולה זו תנטרל את הריח הרע הנודף מהפח.

ניקיון השירותים וחדר האמבטיה: השתמשי במחטא אסלה בעל ניחוח נעים, את מושב האסלה נקי עם חומר מסיר חיידקים ונגבי במהירות עם מטלית חד פעמית, את אותה הפעולה תעשי בכיור. סגרי את ווילון המקלחת ואם נותר לך עוד קצת זמן תטאטי או שטפי את הרצפה, אם אין זמן הניחי שטיח אמבטיה נקי וכסי את הכתמים.

שטיפה קלה: מומלץ לנקות ולשטוף את הרצפה בחדרים בהם הרצפה היא משותפת, פעולה זו יכולה לשנות מאוד את המראה הכללי של הבית במינימום מאמץ. לדוגמא סלון וחדר אוכל או מטבח וחדר אוכל ובכך את מוותרת על החדרים בהם אין פעילות ואורחים לא עוברים. השתמשי במוצרים שנועדו לניקיון מהיר וככה תחסכי הרבה זמן.

להחביא את הבלאגן: בבית פעיל מצטברת כמות מכובדת של בלאגן, בסיטואציה אידאלית אנחנו מרימים ושמים כל דבר במקומו, אבל כרגע השעון מתקתק והבית חייב להיות מסודר לקראת האורחים. קחי סל כביסה, תעברי ברחבי הבית ותכניסי לסל את כל מה שלא נמצא במקומו. תכניסי את סל הכביסה לחדר אחר בבית, חדר שלא סידרת והאורחים לא ייכנסו אליו. הקפידי לסדר מכתבים, עיתונים וחשבונות במקום אחד כדי שלא תאבדי אותם.

הסחות דעת: אין שום דבר רע ביצירת מעט אווירה בבית, הדליקי כמה נרות ריחניים, הנרות יסיחו את הדעת מהעבודה שלא הספקת לנקות לעומק את הבית וגם יוסיפו לאווירה החגיגית, הטאץ' הסופי יהיה הניחוח ולשם כך את יכולה להשתמש במטהר אוויר או במבשם אוטומטי לניחוח טוב, עברי בחדרי הבית בהם האורחים צפויים להיות ורססי בעדינות ניחוח נעים.

ניתן לעשות הרבה ב-15 דקות אך עליך לשמור לעצמך גם כמה דקות חשוב לזכור שעשית כמיטב יכולתך ולהתחיל ליהנות מהאירוח הראשון שלך.

  • רותי סלמון מנכ"ל חברת SC ג'ונסון המשווקת את דאק סבון לאסלה.

89595

השארת תגובה