משרד החינוך הורה על סגירת סמינר 'זלזניק' באלעד

פרשית סמינר זלזניק באלעד, שהמשיך לעמוד במריו, מקבלת הבוקר תפנית ■ משרד החינוך הודיע כי בכוונתו לסגור את המקום ■ ישללו תקציבים למוסד לאלתר וגורמי האכיפה במשרד שמאשים את עסקני העיר בתוצאה העגומה, יבדקו להוציא לו צו סגירה בפועל

מוסדות חינוך באלעד. צילום אילוסטרציה
מוסדות חינוך באלעד. צילום אילוסטרציה

דרמה באלעד: סמינר זלזניק באלעד, קיבל הבוקר הודעה ממשרד החינוך, על כוונה לסגור את המקום, לאחר שנטען כי הוא אינו מקבל תלמידות ספרדיות.

ההוראה נמסרה על ידי ראש המחוז החרדי במשרד החינוך מאיר שמעוני, שהסביר את מניעי ההחלטה:

"ניסינו להעמיד את טובת כלל התלמידות באלעד לנגד עינינו, תוך היצמדות למדיניות המאבק באפליה של המשרד, אבל, לצערי, ישנם גורמים עסקנים בעיר, שבחרו שלא לשתף פעולה עם משרד החינוך ועם ראש העירייה בהעדיפם את האינטרסים האישיים שלהם על פני טובתן של הבנות". אמר שמעוני.

לשם סגירתו של הסמינר, פנה שמעוני לייעוץ המשפטי של משרד החינוך וביקש כי יחלו לאלתר בהליכי הוצאת צו סגירה למוסד הבלתי חוקי. המשמעות היא: אי מתן תקציבים למוסד והעברת הטיפול בו לרשויות אכיפת החוק.

ההוראה מגיעה לאחר שלפני כשבועיים העמיד שמעוני בפני ראש העיר אלעד מספר תנאים להסדרתו של המוסד. ביניהם, מתן בעלות על המוסד אך ורק לגורם שאינו קשור – במישרין או בעקיפין – לאפליה שליוותה את הקמת המוסד הבלתי חוקי, והתחייבות המוסד לקיום הליך הקבלה בשנה הבאה בשיטת ה"כיתות המזינות", כאשר כל תלמידות בית הספר בית יעקב החדש בעיר יעלו באופן אוטומטי ללמוד במוסד. לרשות ראש העיר הועמד הזמן עד לאמש בכדי להגיע להבנות עם קבוצת ההורים שהובילו לגיבוש המוסד הלא חוקי.

כזכור, תחילת הפרשה לפני כשלושה חודשים, כאשר נציגי קבוצת ההורים המדוברת בשיתוף עם מוסד אחר בעיר ניסו לקיים אפלייה עדתית בוטה בהליך הרישום לאותו המוסד. באותה עת, הוחלט במשרד החינוך, באופן תקדימי, לבטל את כל הליך הרישום והקבלה במוסד ולקיימו מחדש. קבוצת ההורים המדוברת סרבה לקבל את ההכרעה ובחרה להתחיל את שנת הלימודים בנפרד במוסד בלתי חוקי שהוקם על ידה – המוסד שעומד כעת במרכז הכרעתו של משרד החינוך.

סמינר זלזניק הוא סמינר ספרדי שפועל כבר שנתיים, אולם בתחילת השנה הנוכחית, החליטו מספר גורמים שבעקבות מחסור בסמינרים בעיר, להקים בתוך הסמינר כיתה אחת אשכנזית שבה לא יהיו תלמידות ספרדיות. צעד זה מנוגד להחלטת משרד החינוך, כי אין לאפשר מוסד חינוך או כיתה שבה ישנה אפליה. משכך, פנו במשרד החינוך לפני תקופה לראש העיר ישראל פרוש בדרישה, כי יסדיר את העניין. פרק הזמן שניתן לו לטפל בפרשיה הסתיים אתמול ללא תוצאות. בעקבות כישלון המגעים, הודיע הבוקר כאמור המשרד על סגירת הסמינר.

בשלב זה, מנהלי הסמינר אינם חייבים לסגור את המוסד, שכן משמעות ההחלטה היא רק שלילת תקציבים. אולם יתכן כאמור, כי בזמן הקרוב ייצא צו סגירה על המקום, שיחייב את המנהלים לסגור את הסמינר.

מאיר שמעוני, מנהל המחוז החרדי

תגובה אחת
  1. למדתי לפני שנה בזלזניק…

השארת תגובה