בית שמש: חסמו את המשאית והכניעו את העירייה

תושבים ברחוב בן זכאי גילו ערימת פחי זבל שהתמקמה בסמוך לחלונות ביתם, והחליטו לא לשתוק • ולא ששגרת הניקיון באזור היא אות ומופת: "יש לנו וואדי יפה עם נוף מהמם, ואנשים משליכים בו אשפה בלי בושה", מתלוננים התושבים

חסימת המשאית
חסימת המשאית

ערימת הזבל המאולתרת שניצבה נגד עיני תושבים ברחוב רבי יוחנן בן זכאי ברמת בית שמש ב' הצליחה להדהים אפילו את אלו שהורגלו בשגרת חוסר הניקיון באזור. מה שעבור תושבי העיר היווה התחדשות מרעננת והחלפה של פחי הזבל הישנים, הפך עבור תושבי הרחוב למטרד לא נעים, לאחר שאנשי התברואה החליטו לאכסן את כמויות הפחים המפונים בוואדי הסמוך לחלונות ביתם.

במסגרת רפורמת ניקיון שמנסה העירייה להוביל, הוחלפו פחי האשפה של בניינים רבים בעיר בית שמש. הפחים הישנים יועדו למיחזור, אלא שעד שתגיע המשאית שתיקח אותם ליעדם הסופי – החליטו העובדים "לשכן" אותם בשטח המדובר, במרחק לא גדול מהבתים ברחוב.
"הגעתי הביתה וגיליתי ערימת פחי זבל, אתה יכול לתאר לעצמך את המראה ואת הריחות", אומר ל'השבוע בבית שמש' מאיר סימה, תושב הרחוב. "התקשרתי לעירייה שם הסבירו כי הפחים נמצאים שם רק באופן זמני, והם ייאספו בהקדם. שאלתי את המוקדנית ואח"כ גם את האחראי, האם אתם הייתם מסכימים שימקמו מתחת הבית שלכם את האוצר הזה? – הם הודו ביושר שבשום פנים ואופן".

ואם לא די בכך, הבחינו התושבים במשאית נוספת העושה את דרכה למקום, כשבכוונת העובדים לפרוק עוד כמות פחים נוספת. הפעם הם לא הבליגו, והחלו לחסום את דרכה בניסיון למנוע את פעילותם. חילופי הדברים הפכו לתגרה, וניידת משטרה שהוזעקה למקום הפרידה בין הצדדים, אך הורתה למשאית לסוב על עקבותיה.

"חוץ מהלכלוך והריחות הלא נעימים שהפחים שחלקם היו מלאים יצרו, מדובר בסכנה של ממש בעיקר לילדים. מפוזרים בשטח מלא זכוכיות ואני לא משוכנע שגם אחרי שהפחים יפונו – הזכויות המסוכנות לא יישארו במקום", אומר תושב הרחוב.

זה אולי לא מרגיע את זעם התושבים, אבל לפחות יש להם במה להתנחם. יום למחרת הגיעו משאיות ופינו את פחי הזבל מהמקום, כפי שהתחייבה העירייה, והשטח נכון לכעת נקי מכל תכולה ששכנה בו קודם לכן.

יצוין כי תושבי האזור סובלים באופן שגרתי מערימות זבל שמושלכות בלי מפריע לוואדי, והופכים את חלקת הטבע היפהפיה לאזור מוזנח ומצחין. "זה פשוט נורא. אנשים מתעצלים לעלות את הזבל לפחים, וזורקים את זה ישירות לוואדי", אומר מאיר. "יש לנו כזה וואדי יפה ונחמד, איזור מהמם עם צמחייה יפה, ולאנשים פשוט לא אכפת. משליכים זבל בלי בושה. התקשרתי כמה פעמים לעירייה ולמשרד לאיכות הסיבה, אולי אם יתחילו לתת פה קנסות על השלכת זבל – השכנים יחדלו מהתנהגותם הנלוזה".

השארת תגובה